به گزارش مفتاح، یک گروه فعال مسلمان اعلام کرد، شمار حوادث مربوط به اسلام‌هراسی که از سوی مقامات گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ گزارش شده حدود ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اطلاعات شورای روابط اسلامی - آمریکایی (CAIR) که از سراسر آمریکا گردآوری شده، نشان می‌دهد شمار حوادثی که مقام‌های آمریکایی به پرونده‌سازی علیه مسلمانان اقدام کرده‌اند ۲۳ درصد در سه ماه نخست ۲۰۱۷ افزایش داشته است. 

از مجموع ۱۹۳ مورد پرونده‌ای که ژانویه و مارس ۲۰۱۷ در اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا ثبت شده، ۱۸۱ مورد بعد از امضای دستور جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ۲۷ ژانویه درباره ممنوعیت مسافرتی مسلمانان بوده است. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶، این گروه ۱۷ مورد اعلام کرد.

کوری سایلور، مدیر گروه شورای روابط اسلامی – آمریکا که بر اسلام‌هراسی نظارت می‌کند، گفت: این اتفاق‌ها به ما گزارش می‌شود و ما آنها را بررسی می‌کنیم. کار ما با دقت و احتیاط بالایی انجام می‌شود و حدود ۵۰ درصد اتفاق‌ها رد می‌شود.

به گفته او، اتهام افزایش اسلام‌هراسی میان مقام‌های حفاظت مرزی موضوع جدیدی نیست. او معتقد است که انتخاب دونالد ترامپ و امضای دو دستور اجرایی جنجال او به افزایش وقایع مرتبط با اسلام‌هراسی کمک کرده است.

او گفت: شکی ندارم که این وقایع به یکدیگر مرتبط‌ هستند. من از مقام‌های حفاظت مرزی می‌خواهم تا وظایفشان را بدون نقض قانون اساسی آمریکا انجام دهند. مقام‌های گمرکی مکررا از مسافران مسلمان سوالاتی را می‌پرسند که هم تهاجمی است و هم غیر معقول.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا هنوز به این گزارش واکنشی نداشته است.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی