12:05 1396/02/06

به گزارش مفتاح، سایت دولت متعلق به دفتر ریاست‌جمهوری اظهارات موهن حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام روحانی علیه کاندیداهای ریاست‌جمهوری را رسماً تایید و آن را بازنشر کرد.

روز گذشته صوت و متن اظهارات موهن حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور درباره رقابت‌های انتخاباتی در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که در آن وی ضمن درخواست از صداوسیما برای دادن سوالات مناظره‌ها به کاندیداها، طی اظهاراتی موهن گفته بود کاندیداها باید مثل سگ از مجری بترسند.

این اظهارات آشنا بلافاصله با واکنش‌های اعتراضی بسیاری روبرو شد و در این میان حتی برخی مجری‌های تلویزیون نیز از آن شدیداً انتقاد کردند.

اما امروز سایت دولت(dolat.ir) وابسته به دفتر ریاست‌جمهوری، خبری منتشر کرده است که در ابتدای آن ادعا شده خبرگزاری اظهارات آشنا را گزینشی بر روی خروجی ارسال کرده است.

در خبر این سایت آمده است که به دلیل این انتشار گزینشی "متن کامل" اظهارات "تخصصی" حسام‌الدین آشنا منتشر می‌شود؛ اما نکته اصلی آنجاست که متن منتشره در این سایت کاملاً در تایید خبر روز گذشته خبرگزاری است و هیچ دلالتی بر تکذیب گفته‌های آشنا در آن نیست.

سایت دولت در بخشی از این خبر نوشته است: "وی(حسام‌الدین آشنا) افزود:‌ مجری صداوسیما نباید یک شبه خلق شده باشد، اگر آن مجری در چهار سال گذشته، برنامه های بسیار قوی و با مداخله قدرتمند و با دانش زیاد اجرا کرده باشد، مردم ‌به مجری اطمینان می کنند و این باعث می شود تا به سازمان صداوسیما هم اطمینان کنند.

متاسفانه اجازه ندادیم در این چهل سال مجری هایی در صداوسیما تربیت شوند که تک تک کاندیداها از آنها مثل سگ بترسند‌ و بدانند اگر حرف بی ربط بزنند آن مجری چه می کند. این نیست که کاندیداها فقط برای مجری احترام قائل نباشند، بلکه آنها سازمان صداوسیما و ستاد انتخابات کشور را دور می زنند."

همانگونه که پیداست، این اظهارات حاشیه‌ساز حسام الدین آشنا همان چیزی است که روز گذشته در خبرگزاری نیز منتشر شد و هیچ نشانه‌ای بر رد آن ندارد. بنابراین دولت رسما تایید کرده است که مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور از الفاظی همچون «سگ» در اظهارات "تخصصی" خود استفاده کرده است.

در بخش دیگری از خبر سایت دولت، درخواست مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام روحانی برای دادن سوالات مناظره‌ها به کاندیداها نیز رسماً تایید شده است. سایت دولت در خبر خود به نقل از حسام الدین آشنا آورده است: "نمی توانیم بدون رضایت آگاهانه کسانی که می خواهند با هم مناظره کنند و به سوالات پاسخ دهند، سوال از آنها طرح کنیم. چه اشکالی دارد که ابتدا سوالات را عمومی برای همه مردم  مطرح کنیم و بگوییم این چهار تا سوال مثلا در حوزه اقتصاد مطرح می شود."

البته مقایسه فایل صوتی و اظهارات منتشر شده از این بخش در سایت دولت نشان می‌دهد که این سایت عمداً کلمه «کاندیداها» را از این قسمت حذف کرده است؛ چرا که جناب آشنا تاکید می‌کند سوالات باید در اختیار کاندیداها و مردم قرار بگیرد!

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی