15:30 1396/02/04

به گزارش مفتاح، رئیس پلیس فتا با اشاره به تلاش برخی کانال‌های تلگرامی برای القای تشکیک در سلامت انتخابات، توضیحاتی درباره فیلم‌های شناسنامه‌های تقلبی که اخیراً منتشر شده بود ارائه داد و گفت: این فیلم‌ها مربوط به سال‌های ۸۳ و ۹۱ است و متهمان آن نیز دستگیر شدند.

سردار کمال هادیانفر با اشاره به انتشار فیلم‌هایی از شناسنامه‌های جعلی در برخی کانال‌های تلگرامی همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات، در تشریح نتیجه بررسی‌های پلیس درخصوص این فیلم‌ها اظهار داشت: پس از بررسی‌ فیلم‌های مذکور مشخص شد که این تصاویر مربوط به زمان فعلی نیست و این فیلم‌ها مربوط به پرونده‌ تخلفاتی است که در سنوات گذشته باز شده بود و متهمان آن‌ها نیز دستگیر شده بودند.

وی ادامه داد: به دنبال تحقیقات انجام شده متوجه شدیم که یکی از این تصاویر مربوط به پرونده‌ای است که در سال 83 تشکیل شده بود و متهمان آن پرونده نیز در اسلامشهر شناسایی و دستگیر شده بودند.

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: همچنین در بررسی‌های به عمل آمده از فیلم دیگری که توسط برخی کانال‌های معاند به منظور تشکیک در سلامت انتخابات منتشر شده بود، مشخص شد که این فیلم نیز مربوط به سال 91 بوده و متهمان آن نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که پروسه اخذ آرا در انتخابات در شرایطی انجام می‌شود که اخذ رأی تنها بر اساس کدملی که یک کد منحصر به فرد است صورت می‌گیرد و شناسنامه تنها برای ثبت مشخصات سجلی و ثبت مهر شرکت در انتخابات استفاده می‌شود.

به گفته رئیس پلیس فتا کشور سال‌ها است که اخذ آرا با سیستم اتوماسیونی متصل به سامانه‌های ثبت احوال انجام می‌شود و اخذ رأی تنها با کد ملی بوده و سیستم‌های رایانه‌ای موجود این اجازه را نمی‌دهد که رأی‌گیری بیش از یک بار برای هر کد ملی ثبت شود.

وی در پایان با اشاره به تلاش کانال‌های معاند و ضد انقلاب برای القای تشکیک در سلامت انتخابات از مردم خواست تا توجهی به دروغ‌پردازی‌های این سایت‌ها و کانال‌ها نداشته باشند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی