14:35 1396/02/04

به گزارش مفتاح، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی باید شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کند، گفت: اوضاع انسانی در نوار غزه بحرانی است.

براساس نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیکولای ملادینوف در سخنانی در شورای امنیت در رابطه با اوضاع خاورمیانه از جمله مساله فلسطین و شهرک سازی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اسراییل (رژیم صهیوینستی) ماه گذشته با ساخت یک شهرک صهیونیست نشین جدید در کرانه باختری موافقت کرده و صدها هکتار از اراضی فلسطینیان را مصادره نموده است.

وی تاکید کرد: این اقدامات وحدت اراضی فلسطینی در کرانه باختری را تهدید می کند.

ملادینوف همچنین خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی با ساخت 2000 واحد مسکونی جدید به ویژه در مناطق نزدیک به مرزهای سال 1967 موافقت کرده است.

وی بار دیگر تاکید کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به موجب قوانین بین المللی اقدامی غیرقانونی است و باید به کلی متوقف شود.

این مسئول سازمان ملل در ادامه به بحران برق نوار غزه اشاره و تاکید کرد: 4 سال پیش ساکنان این منطقه در اعتراض به برخورداری محدود از برق در طول روز تظاهرات کردند و این مشکل تا حدودی حل شده بود، اما اکنون وضعیت دوباره خطرناک شده و روزانه کمتر از 6 ساعت جریان برق در نوار غزه وصل است و این مساله بسیار خطرناک و نگران کننده است.

ملادینوف اشاره ای بسیار جزئی نیز به مساله اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی کرد و مسئولان رژیم صهیونیستی را تشویق به پایبندی به قوانین بین المللی در شیوه تعامل با اسرای فلسطینی کرد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی