10:32 1396/02/04

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، دکتر کوروش خسروی دبیر همایش فن آفرینی شیخ بهایی هدف اصلی جشنواره را اطلاع رسانی فرصت‌های اقتصادی ارائه شده در جشنواره به جوانان ومردم عنوان واظهار داشت : اصفهان بهترین اکوسیستم ایجاد فرصت کارآفرینی را در کشور دارد. باید عدالت وبرابری فرصت‌های اقتصادی برای همه جوانان محیا شود ومردم بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند وجشنواره می تواند جوانان ومردم را برای حضور در این فرصت های جدید ونوآورانه دخیل کند.

وی با اشاره به فرهنگ سازی در جهت کارآفرینی وحرکت مسوولان به این سمت گفت: بسیاری از جوانان قدرت چانه زنی با سرمایه گذار را ندارند وجشنواره فرصت خوبی برای دیده شدن آنهاست.

وی با اشاره به شروع کار جشنواره از سال 82 گفت: دهه 80 مفهوم کارآفرینی با اشتغال اشتباه گرفته می‌شد، اما امروز کارآفرینی شناخته شده است ومورد تقدیر قرار می‌گیرد.

خسروی ادامه داد : جشنواره از سال یازدهم ماموریتش را عوض کرد ومبنا را بر ایجاد تعامل بین کارآفرینان وسایر اعضا بازار وجذب سرمایه گذاران وبازاریان قرار داد وسمت وسو جشنواره به سمت معرفی فرصت های خوب سرمایه گذاری وجذب سرمایه گذار حرکت کرد و در سال آینده جشنواره فقط جشنواره کارآفرینی خواهد بود.

ارزیابی 100 فرصت سرمایه گذاری ومعرفی حدود 90 فرصت در جشنواره، یکی از بهترین ویژگی جشنواره سیزدهم است که به قول دبیر جشنواره هر کدام از این فرصت‌ها معادل یک چاه نفت است.

 

دبیر جشنواره سیزدهم وورد دانشگاهاه وپژوهشگاها برای مشارکت در فن آوری وسرمایه گذاری را یکی از بهترین فرصت‌های پیش آمده قلمداد کرد وافزود: بعضی دانشگاه‌ها جسارت به خرج دادند و وارد عرصه سرمایه گذاری شدند وموفق بودند. در این جشنواره از پنج دانشگاه تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: فرابورس در این دوره از جشنواره در جهت حمایت از کارآفرینی جوانان وارد عمل شده است وابزاری تحت عنوان  " صندوق پروژه " را فراهم کرده است. تا جوانان بتواند در فرابورس پروژه خودشان را تعریف کنند وسرمایه گذاری های خرد را جذب کنند.

ورود خیرین برای حمایت از کارافرینی یکی از دستاوردهای جشنواره است که خسروی ضمن اشار به آن گفت: گروهی از خیرین از کارآفرینانی که کسب وکارشان تاثیر اجتماعی دارد، حمایت می کنند تا کسب وکار راه اندای شود ودر جهت حمایت از ان مدل کارآفرینی بر می‌آیند.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های کارآفرینی ارائه شده در جشنواره این فرصت‌های خلاقانه را زمینه سازی کسب وکار زیادی در کشور عنوان کرد وگفت: طرح‌های جذای وخلاقانه‌ای ارائه شده است. مثل تولید روغن از خرما، ایجاد گرما بانک با تکنولوژی نانو که بسیار کاربرد دارد، طراحی تشخیص زود هنگام آلارم زلزله که هر کدام در صورت حمایت ارز آوری نیز به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به ورود خوب سرمایه گذاران در این جشنواره وافزایش حضور آنها گفت: در سه دوره اخیر 14 طرح خوب به جامعه معرفی شده است که فرصت‌های خوب شغلی ایجاد کرده است.

سیزدهمین جشنواره ملی کارآفرینی شیخ بهایی با حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران مطرح 7 و8 اردیبهشت در اصفهان برگزار می شود. نشست با سرمایه گذاران، برگزاری نمایشگاه، نشست انتقال تجربه وتعامل با سرمایه گذاران، نشست انتقال تجربه مشارکت های بین المللی ، تعامل با فرابورس، نشست انتقال تجربه کارآفرینی اجتماعی، ارائه فرصت های سرمایه گذاری مبتنی بر فناوری، معرفی ابزارها ومدل های نوین توسعه کارافرینی شامل دانشگاه ها وپژوهشگاهای سرمایه گذار، ابزارهای نوین تامین مالی وخیرین حامی کارآفرینی از مهمترین برنامهاهی سیزدهمین جشنواره شیخ بهایی خواهد بود.

این برنامه برای اولین بار به صورت آنلاین وپخش زنده قابل دسترسی است.

مطالب پیشنهادی