11:18 1395/12/02

به گزارش مفتاح، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری دولت انگلستان بر اقتدار دفاعی ایران و در عین حال عدم دشمنی با دیگر کشورها تاکید کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با «بی بی سی» از آمریکا خواست تا به تهدید ها علیه جمهوری اسلامی ایران پایان دهد.

وی همچنین اقدام واشنگتن به اعمال تحریم های جدید علیه ایران را تحریک آمیز و هدف از آن را ایجاد اضطراب و تشویش عنوان کرد.

ظریف در پاسخ به سؤالی درباره آزمایش‌های موشکی ایران گفت: موشک، ابزار دفاعی ما است. ایران به دنبال تحریک هیچ کشوری نیست.

وی همچنین در واکنش به لفاظی های آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: ما هیچگاه دشمنی را شروع نکرده‌ایم و برنامه‌ای برای شروع آن نداریم.

ظریف در عین حال تاکید کرد: ما کشوری با اقتدار در حوزه دفاعی و همچنین آماده برای دفاع از خود هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان آنگاه با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت: مردم ما هرگز این حقیقت را که هدف بمباران قرار گرفتند، فراموش نمی کنند؛ حال آنکه در آن زمان همه کشورها حامی طرف متخاصم (رژیم بعثی عراق) بودند و در آن زمان هیچکس مطلقا هیچکس به ایران در زمینه دفاعی کمکی ارائه نکرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه به گزافه گویی های واشنگتن و تل آویو درباره روی میز بودن همه گزینه ها اشاره کرد و گفت: پیش از هر چیز باید بگویم که ما از قانون جنگل صحبت نمی کنیم. ما از قوانین بین المللی صحبت می کنیم و گزینه های مورد نظر آنها (آمریکا و رژیم صهیونیستی) ناقض قوانین بین المللی محسوب می شوند. به همین دلیل به آنها پیشنهاد می دهم نه تنها به قوانین بین المللی احترام بگذارند؛ بلکه احتیاط کافی به خرج دهند تا مبادا به مشکلات جدی گرفتار شوند.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی