11:46 1395/11/17

به گزارش مفتاح، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هیأت دولت برای رفع مشکل و تأمین آب مناطق دچار تنش آبی، اعتباری معادل چهار هزار و 900 میلیارد ریال مصوب کرد.

علی‌اصغر قانع در آیین بهره‌برداری از طرح اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای قهرود و جوینان در جمع‌ خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های دولت در جهت رفع مشکلات در عرصه آب اظهار کرد: هیأت دولت برای رفع مشکل و تأمین آب روستاها و شهرهایی که دچار تنش‌های آبی هستند، اعتباری معادل چهار هزار و 900 میلیارد ریال برای سال آینده مصوب کرده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ 700 میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به روستاها و دو هزار و 100 میلیارد ریال برای آبرسانی در حوزه عشایری مصوب شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: صندوق توسعه ملی نیز اعتباری معادل 15 هزار میلیارد ریال در سال جاری جهت آبرسانی پایدار به روستاهای دچار تنش آبی در نظر گرفت.

حمیدرضا مؤمنیان نیز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به روستاها در زمینه تأمین امکانات رفاهی و ایجاد زمینه‌های کسب و کار پایدار دارد، گفت: دولت بر مبنای شعار اعتدال، در محورهای مختلف از جمله در بحث توسعه دیپلماسی به عنوان یکی از پایه‌های توسعه اساسی و به منظور خروج از تنگناهای موجود، با نظر مساعد مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان بحث مذاکرات را پیش گرفته است.

وی به همراهی خوب مردم در این زمینه اشاره کرد و افزود: بعد از به سرانجام رسیدن برنامه جامع اقدام مشترک این تنگناها به تدریج توسط دولت در حال رفع شدن است.

فرماندار کاشان همچنین با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکلات بخش صنایع و کشاورزی در قالب بسته حمایتی اذعان کرد: از این بسته حمایتی 10 هزار میلیارد ریال برای استان اصفهان در نظر گرفته شد که 25 درصد این اعتبار معادل دو هزار و 400 میلیارد ریال برای 240 واحد صنعتی و کارگاهی کاشان اختصاص یافته است.

مؤمنیان اضافه کرد: تاکنون 75 واحد موفق به دریافت 750 میلیارد ریال اعتبار شده‌‌اند.

وی با اشاره به مشکلات بخش آب در کشور گفت: با وجود چالش جدی آب در ایران و جهان، تلاش دولت در جهت مدیریت سطح عرضه و تقاضا، تأمین آب شرب سالم برای مجتمع‌های روستایی و اصلاح و بهبود شبکه‌های آبرسانی بوده است.

فرماندار کاشان خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی نیز با اجرای طرح‌های تسطیح اراضی کشاورزی و‌ طرح‌های مشارکتی، یکپارچه‌سازی و تجهیز اراضی‌ توانسته به کشاورزان کمک کند.

مؤمنیان به توجه ویژه دولت به روستاها اشاره و اضافه کرد: به دنبال ایجاد کسب و کار پایدار در روستاها هستیم تا روستاییان مجبور به ترک روستاها نشوند.

وی در پایان به برنامه‌های دهه فجر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای 700 برنامه فرهنگی، افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از 300 طرح که زمینه اشتغالزایی حدود 900 نفر را فراهم می‌کند، از جمله این برنامه‌ها است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی