به گزارش مفتاح، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه از روز ۱۴ بهمن اکران فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان آغاز می‌شود، گفت: امسال ۸ فیلم جشنواره در سینما ساحل اصفهان اکران می‌شود.

پرویز طاهری با اشاره به روند آماده شدن اصفهان برای میزبانی از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امسال سهم اصفهان 8 فیلم از جشنواره بوده که از 14 تا 21 بهمن ماه در سالن سینمای ساحل اکران می‌شود.

وی اضافه کرد: فیلم‌های سارا و آیدا، یادم تو را فراموش، ماجرای نیم روز، ماه گرفتگی، اسرافیل، بن بست وثوق، چراغ‌های ناتمام و فصل نرگس از سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در اصفهان اکران می‌شوند که امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های در حال انجام تعداد این فیلم‌ها را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا بدهی سال گذشته ارشاد سبب کاهش اکران فیلم‌ها در جشنواره امسال شده است، بیان کرد: خیر، مسئله بدهی ارشاد مطرح نیوده بلکه بدهی ستاد برگزاری به سازمان سینمایی بوده که ما معتقد هستیم اگر همه با هم گذشت کنند می‌توانیم وضعیت بهتری را برای فرهنگی استان خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: سهم آورده ارشاد اصفهان برای جشنواره از طریق بودجه وزارت ارشاد تامین می‌شود و بحث در اختیار نداشتن سینما مطرح بوده که شهرداری و حوزه هنری تمام قد در این زمینه ورود پیدا کردند که امیدواریم تا روزهای آینده اخبار بهتری را منتشر کنیم.

طاهری درباره بجث پیش‌فروس فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در اصفهان نیز گفت: فروش سری بلیط جشنواره در بخش استانی با تاخیر و از ٧ بهمن از طریق سایت cinogram.com در سراسر کشور آغاز شد و قیمت بلیط برای مناطق محروم 6 تا 8 هزار تومان و برای مراکز استان‌ها به صورت تکی یک هزار و بلیط بسته‌ای ٨ هزار تومان پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی