17:10 1395/11/10

به گزارش مفتاح نیوز، علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تحت پوشش بودن 65 درصد جمعیت، زیر نظر بیمه تامین اجتماعی گفت: 230هزار مستمری بگیر زیر پوشش بیمه هستند و حدود 270 میلیارد تومان حقوق واریز می‌کنیم. 43 شعبه اصلی و16 کارگزاری وظیفه ارائه خدمات به مردم را دارند.

وی با اشاره به طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب به مناسبت دهه فجر گفت: کلیه کارگاه‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی ومعدنی دولتی وغیر دولتی می‌توانند از 19 دیماه سال جاری تا 19 فرودین سال آینده از 100 درصد بخشودگی بهرهمند شوند.

وی رقم بخشودگی را 80 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: به دنبال رکود در کشور اجرای این طرح می‌تواند اقتصاد وکارگاه‌ها را از رکود خارج کند.

بنا به گفته دادخواه رقم 700 میلیارد تومان بدهی کارفرمایان دولتی وغیر دولتی است که 20درصد به دولتی‌ها ومابقی به بخش خصوصی تعلق دارد.

وی از افزایش 30 درصدی آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد واظهار داشت: در سال 94 تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری 16 هزار نفر بود که تا آذرماه سال جاری به 22 هزار نفر افزایش یافته است . اما در دو ماه اخیر تعداد کمتری به این آمار اضافه شده است.

وی در خصوص کارگران پلی اکریل گفت: این کارگران شامل سختی کار می شوند واگر درخواست بیمه بیکاری بهند سختی کار خودشان را از دست می دهندبنابراین خود کارگران تقاضای دریافت بیمه بیکاری ندارند.

دادخواه در خصوص بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی گفت: ما هیچ بدهی به مستمری بگیران نداریم واگر اختلافی هم داشته باشیم خدمات به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

 

 مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به طلب 80 میلیاردی از سازمان اتوبوس رانی گفت: با برگزاری نشست‌های مفید با شهردار محترم قسمتی از طلب ما با سه هکتار زمین برای ساخت بیمارستان تهاتر وبه نام تامین اجتماعی سند زده شد وما بقی تعاملات برای ساخت وساز وپروانه ومجوزها هم انجام گرفته است.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی ومتوقف شدن این طرح گفت: کارگان ساختمانی بر اساس قانون با مراجعه به سازمان فنی و حرفه‌ای ودریافت کارت مهارت می‌توانند بیمه شوند وتا کنون 160 هزار نفر کارت مهارت دریافت کرده‌اند و55 هزار نفر بیمه شده اند .

وی در ادامه افزود: 7 درصد حق بیمه کارگران توسط خودشان وما بقی از محل صدر و پروانه تامین می‌شده است که امسال با رکود در بخش ساختمان، حتی نتوانسیتم یک نفر را بیمه کنیم.

وی با اشاره به عدم افتتاح جدید در دهه فجر امسال گفت: یکی از خدمات ما به کارگران ارائه خدمات اکترونیک واجرای دولت الکترونیک است. طرح پرونده الکترونیک به صورت پایلوت در حال انجام است وکلیه پرونده‌ها به صورت الکترونیک اسکن وتا پایان بهمن این اتفاق کامل می شود.

وی در خصوص نسخ الکترونیک یا طرح خذف دفترچه بیمه گفت: سخت افزار اجرای این طرح نصب شده است وبه صورت پایلوت در حال انجام است وکارت الکترونیک بیمار با پرداخت حق بیمه شارژ می شود وبا راه اندازی سیستم دو میلیون و500 هزار کارت صادر می شود.

مطالب پیشنهادی