به گزارش مفتاح، عضو کمسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه نرخ رشد اقتصادی در میان صنایع کوچک، متوسط و اصناف منفی است، گفت: صنایع کوچک، متوسط و واحدهای صنفی هنوز از رکود خارج نشده اند.

حمیدرضا فولادگر در خصوص اظهارات رئیس جمهور مبنی بر نرخ رشد ۷.۴ درصدی در سال ۹۵ گفت: پس از اعلام رئیس جمهور، مرکز آمار اعلام کرد که این نرخ رشد براساس فروش نفت است چون امسال حجم فروش نفت افزایش یافته و به صورت جزئی نیز قیمت فروش آن بالا رفته است لذا طبیعی است بر نرخ رشد تاثیر بگذارد.

عضو کمسیون صنایع مجلس گفت: مرکز آمار مجددا اعلام کرد نرخ رشد بدون احتساب فروش نفت ۴.۳ درصد است که این نرخ نیز بر اساس رشد صنایع بزرگ مثل پتروشیمی، صنایع معدنی و فولاد است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ رشد در صنایع کوچک، متوسط و اصناف منفی است، گفت: واحدهای صنفی و واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی نیز یا تعطیل هستند و یا زیر ظرفیت کار می کنند که ناشی از افزایش نرخ مالیات، عدم ارائه تسهیلات بانکی و عدم رونق کسب و کار است.

وی تصریح کرد: با رکودی که در بنگاههای کوچک و متوسط و واحدهای صنفی وجود دارد نمی توان اعلام کرد که نرخ رشد ۴.۳ درصدی شامل صنایع کوچک ومتوسط نیز می شود.

فولادگر با تاکید بر اینکه صنایع کوچک و متوسط و اصناف هنوز از رکود خارج نشده اند گفت: دولت طرح هایی برای خروج از رکود ورونق تولید داشت و بدنبال توصیه مقام معظم رهبری در سال ۹۵ مبنی بر لزوم توجه دولت به صنایع کوچک و متوسط تسهیلاتی به این صنایع اعطا شد.

عضو کمسیون صنایع مجلس  ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین به بانکها توصیه داشتند به واحدهای کوچک و متوسط با اولویت تسهیلات اعطا کنند منابعی که بانک مرکزی به این منظور اختصاص داد برخی به استمحال وامها و برخی به ارائه تسهیلات جدیدی اختصاص یافت.

نماینده اصفهان اظهار داشت: بانکها برخی وام های جدید را با سود ۱۸ درصد به بخش تولید ارائه دادند البته قول داده شده که در آینده چند درصد از سود این وامها بخشیده شود اما بنده بعید می دانم که این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: باید دولت بخشی از درآمد یارانه ها و سهمی از تسهیلات بانکی را به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دهد.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی