11:40 1395/11/05

به گزارش مفتاح، با گذشت ۵ شبانه‌روز از آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، عملیات آواربرداری ادامه دارد. تاکنون پیکر ۲ آتش‌نشان و ۴ شهروند در زیر آوار کشف شده و تلاش برای پیدا کردن دیگر اجساد در حال انجام است.

ساختمان پلاسکو صبح پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۹۵ دچار حریق شد. عملیات امداد از لحظاتی پس از وقوع حادثه آغاز شد اما ساعاتی بعد این ساختمان قدیمی به یکباره فرو ریخت و آتش نشانان که برای عملیات وارد ساختمان شده بودند، محبوس شدند. تاکنون پیکر ۲ شهید آتش نشان و ۴ شهروند از زیر آوار خارج شده است، اما چندین آتش نشانان و شهروند عادی هنوز زیر آوار هستند.

آخرین اخبار از امدادرسانی حادثه پلاسکو به شرح زیر است:

202 مصدوم در حادثه پلاسکو درمان شدند

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس مرکز اورژانس کشور، گفت: تاکنون ۲۰۲ نفر در حادثه پلاسکو تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۱۵۴ نفر در محل حادثه به صورت سرپایی و ۴۸ نفر با انتقال به بیمارستان ها، درمان شدند. از ۴۸ مصدوم انتقال داده شده، بهنام میرزاخانی به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان شهید مطهری به شهادت رسید و ۴۵ نفر نیز ترخیص شدند.

رئیس مرکز اورژانس کشور، گفت: در حال حاضر فقط فخرالدین گودرزی و پیمان پورخانچی در بیمارستان پارس بستری هستند که بزودی ترخیص می شوند.

زمان و مکان تشییع پیکر شهدای پلاسکو مشخص شد

معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: پیکر مطهر شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو پنج‌شنبه آتی ساعت ۸ صبح پس از اقامه نماز در دانشگاه تهران تشییع می‌شود.

وی افزود: پیکرها در طول خیابان انقلاب به سمت خیابان حافظ تشییع و سپس به بهشت‌زهرا منتقل می‌شوند تا در قطعه ۵۰ که مربوط به شهدای منا و مدافعان حرم است آرام گیرند

خروج بخشی از سازه چند تنی نمای پلاسکو

هم اکنون سردار مهماندار با حضور در چهار راه استانبول بر ترافیک منطقه نظارت دارد.

ضمن اینکه بخشهایی از سازه چندین تنی نمای پلاسکو با کامیونهای کفی از محوطه خارج شد.

هنوز پرونده قضائی برای پلاسکو تشکیل نشده است

شهریاری سرپرست دادسرای جنایی گفت: هنوز پرونده قضایی برای پلاسکو تشکیل نشده و پس از اتمام عملیات در مورد مقصران تصمیم گیری می شود.

مقایسه ریزش پلاسکو و حادثه ۱۱ سپتامبر درست نیست

ملکی در مورد لباس آتش نشانان گفت: شک نکنید لباسهایی که چند ماه اخیر تهیه شده بهترین در دنیا است.

وی در مورد دود سفید خارج شده از زیر آوار و شائبه سرطان زا بودن آن افزود: همه دودها خطرناک نیست، اگر سفید است یعنی آتش رو به خاموشی است. وقتی ناگهان زیاد می‌شود زمانی است که پس از آواربرداری هوا به آتش می‌رسد.

وی تاکید کرد: بخش زیادی از دود بخار آبی است که آتش نشانان استفاده می کنند. ضمن اینکه تخریب پلاسکو قابل مقایسه با ۱۱ سپتامبر نیست.

ملکی در ادامه گفت: یک جسد کشف شده از شب گذشته به دلیل احتمال ریزش خارج نشد.

شهرداری اختیار تخریب ندارد/ممکن است برخی اجساد در محل حادثه پیدا نشود

شهریاری سرپرست دادسرای جنایی در نشست خبری گفت: شهرداری بجز آرای کمیسیون ماده ۵ اختیار تخریب ندارد. صحبت قالیباف در فیلم منتشر شده به دلیل نداشتن اختیار تخریب است.

وی افزود: قانون کار می‌گوید وزارت کار در مورد ایمنی محل کار مکلف به بازرسی و به عنوان ضابط قضایی می‌تواند پلمپ کند.

معاون دادستان تهران ادامه داد: این احتمال وجود دارد که اجساد در محل حادثه پیدا نشوند.

شهریاری ادامه داد: پس از انتقال آوارها با استفاده از سگ های تربیت شده، مجددا جست و جو در میان آوارها صورت می گیرد. در صبح روز پنج شنبه در ساختمان پلاسکو زیارت عاشورایی برگزار شده است و این افراد در مراسم زیارت عاشورا حضور داشتند که با وجود تاکیدات قبلی محل را ترک نکرده اند.

ممکن است برخی اجساد پیدا نشوند

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری حادثه پلاسکو گفت: ممکن است در صورتی که اجساد در معرض آتش باشند، حتی به خاکستر تبدیل شوند.

ارسال پیامک تایید نمی شود

سخنگوی آتش نشانی گفت: در مورد شائبه پیامک ارسال شده از سوی افراد زیر آوار چیزی مورد تایید نیست و سندیت ندارد. ممکن است در اثر حرارت اجساد از بین برود.

صدور مجوز قضائی برای بردن اموال در معرض خطر

نماینده دادستانی تهران گفت: افرادی تقاضای بردن اموال در معرض خطر را داشتند که ما مجوز قضایی را دادیم. گاو صندوق ها در محل گاراژ قرار داده شد تا تحویل مالکان شود. از مالکان و کسبه تقاضا داریم حوصله بیشتری داشته باشند تا پس از کشف اجساد، به وضعیت آنها رسیدگی کنیم.

جسد نفر چهارم خارج نشده است

سخنگوی آتش نشانی گفت: شب گذشته در طبقه منهای یک با ۴ جسد مواجه شدیم. ۳ جسد خارج شد و خروج جسد نفر چهارم فعلا ممکن نیست زیرا متلاشی می شود. این بدن حکم ستون پیدا کرده و برداشتن آن ممکن است باعث ریزش آوار شود. مسئله امنیت تونل نبود، بدن محفوظ مانده تا از بالا آواربرداری شود.

علت ماندن آتش نشانان در زیر آوار

سخنگوی آتش نشانی گفت: آتش نشانانی که وارد شدند در ابتدا شروع به تخلیه ساختمان کردند. آتش نشانان در ابتدا باید جان خود را نجات دهند و می توانستند پیرو دستور فرمانده خودشان بیرون بیایند اما در مسیر بازگشت افرادی را می دیدند که در حال پاره کردن محدودیت های ورود بودند تا چک ها و وسایل مهم خود را بردارند.

حضور ۳ سر کلانتر در پلاسکو

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۳ سر کلانتر از اول حادثه حضور داشتند. ممکن بود افراد مجرم حاضر شوند برای سرقت اما پلیس در لایه های مختلف محدودیت انجام داد. حفظ و نگهداری اموال کسبه بر عهده پلیس بود.

اموال به جای امن منتقل می شود

نماینده دادستانی تهران گفت: اولویت ما اجساد است. اموال جای مطمئنی منتقل و نگهداری می شود. مالکان پس از ایمن سازی برای بردن اموال و اسناد خود مراجعه کنند.

احراز هویت قطعی اجساد

مسعود قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: احراز هویت قطعی اجساد شناسایی شده ظرف چند روز آینده اعلام می شود.

وی افزود: ۱۵ خانواده ای که یکی از اعضایشان مفقود شده بود آزمایش DNA دادند.

قادی پاشا ادامه داد: از ۷ پیکر ۶ پیکر به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

وی گفت: از خانواده های مفقودی درخواست کردیم که برای انجام آزمایش به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران افزود: پیکرهای شب گذشته با تورم و فساد ناشی تحویل شدند. دوده و منوکسید کربن در بدن آنها نبود. جسد احتمالا به خاطر گرمای آتش سوزی گرم بوده. زمان فوت آنها در زمان حادثه بوده است.

وی گفت: ۱۵ خانواده آتش نشان به پزشکی قانونی مراجعه کردند و نمونه DNA اخذ شد.

500 هزار مترمربع زیربنای پلاسکو نابود شد

علیرضا جاوید معاون عمرانی شهرداری تهران با عرض تسلیت به خانواده های شهدای آتش نشانان حادثه پلاسکو، گفت: تعداد بسیار زیادی از افراد در این مجتمع فعالیت می کردند و بیش از  ۵۰۰ هزار متر مربع زیربنا داشت که در سال ۱۳۴۱ ساخت آن به اتمام رسیده بود. ۵۷۰ واحد تجاری، اداری و تولیدی در این ساختمان قرار داشتند که ۲۰ هزار متر زیربنای مفید این واحدها بود.

وی افزود: به طور شبانه روز ۱۰۰ نفر خدمات رسانی می کردند که در بین آنها از اساتید دانشگاهی تا کارگران عادی هم حضور داشتند علاوه بر این ۳۰ اکیپ جوشکار و ۳۱ بیل مکانیکی در حال آواربرداری هستند و به لایه های زیرسطحی نزدیک شدیم.

آغاز نشست خبری حادثه پلاسکو

نشست خبری بررسی عملکرد حادثه پلاسکو با حضور علیرضا جاوید معاون عمرانی شهردار تهران و جلال ملکی سخنگوی اتش نشانی و  مسعود قادی پاشا،مدیر کل پزشکی قانونی ، قاضی محمدشهریاری سرپرست دادسرای جنایی، عباسعلی محمدیان از مسئولان ناجا آغاز شد.

مهلت سه ماهه کارفرمایان پلاسکو برای پرداخت حق بیمه

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی از تعیین مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه به کارفرمایان ساختمان پلاسکو خبر داد.

فقط خانواده متوفیان به پزشکی قانونی مراجعه کنند

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد به غیر از خانواده های متوفیان از حضور سایر افراد تحت هر عنوان و سمت در محل پزشکی قانونی جلوگیری به عمل می آورد.

عملیات جستجو از تونل به دلیل ناایمن شدن مسیر متوقف شد

ملکی سخنگوی آتش نشانی گفت: باتوجه به ناامن شدن تونل حفرشده، عملیات جستجو و امداد در این تونل متوقف شد؛ چراکه برداشت بی محابای آوار از این تونل ممکن بود به ریزش آن بینجامد.

ادامه عملیات آواربرداری دستکم ۳ روز دیگر ادامه دارد

جلال ملکی در خصوص آخرین وضعیت عملیات امدادرسانی حادثه پلاسکو گفت: ضلع  شرقی محل وقوع حادثه به شلع جنوبی متصل شده است و عملیات جستجو در منطقه غربی همچنان ادامه دارد و به مورد جدیدی نرسیدیم.

وی در رابطه با اتمام عملیات امدادرسانی گفت: پیش بینی صریح در مورد اتمام عملیات قابل تشخیص نیست با این حال فکر می کنیم سه روز دیگر این کار ادامه داشته باشد.

تاکنون ۵۵۰ کامیون هم به محل وقوع حادثه رفت و آمد داشته و آواربردای و ضایعات ساختمانی و آهن آلات را جابه جا کرده اند.

بازگشایی مسیر تردد شهروندان در چهارراه استانبول

خیابان فردوسی حد فاصل خیابان نوفل لوشاتو تا سرهنگ سخایی که به منظور تردد خودروهای امدادی برای شهروندان مسدود شده بود بازگشایی شد و ابران پیاده می توانند در مسیر شمال به جنوب چهار راه استانبول تردد کنند.

پاکسازی محورهای اطراف پلاسکو از خودروهای پارک شده

در حال حاضر رژه خودروهای پلیس جهت پاکسازی خودروهای پارک شده در محورهای مواصلاتی به محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در حال انجام است.

امکان سنجی برای بازگشایی معابر اطراف پلاسکو

سردار ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت و سردار مهماندار در حال بررسی و امکان سنجی بازگشایی معابر اطراف ساختمان پلاسکو در روزهای آینده هستند.

دسترسی به طبقات پایین پلاسکو با حفر تونل یا آواربرداری

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو گفت: جستجو در طبقه منفی یک با حفر تونل و کانال ادامه خواهد داشت اما اگر مقدور نباشد، با برداشت آوار به طبقات پایین دسترسی پیدا می‌کنیم.

کارگران زن پلاسکو در مراکز کوثر مشغول می شوند

شهردار منطقه ١٢ اعلام کرد: کارگران زن ساختمان پلاسکو در مراکز کوثر شهر تهران مشغول می شوند.

فعالیت بیش از ۲۰۰ نیروی خدمات شهری در سه شیفت کاری

منصور باقر صاد،قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری  تهران از فعالیت بیش از ۲۰۰ نیروی خدمات شهری در سه شیفت کاری در میدان عملیات آوار برداری  پلاسکو خبر داد.

مهار دیواره غربی پلاسکو/ ادامه عملیات آواربرداری بدون توقف

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت عملیات آواربرداری پلاسکو گفت: در حال حاضر با توجه به مهار دیواره غربی پلاسکو، شاهد شرایط پایدار در محل و تسریع در عملیات هستیم.

مدارس اطراف پلاسکو دایر است

حمید شاه منصوری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دایر بودن مدارس حوالی پلاسکو گفت: با توجه به اینکه شرایط در حوالی پلاسکو رو به بهبود است مدارس امامیه و راه امام پس از دو روز تعطیلی امروز  چهارم بهمن ماه دایر شدند و به فعالیت خود ادامه دادند.

حجم آتش نهفته و گرما زیر پلاسکو/تسریع در عملیات آواربرداری

هم اکنون عملیات آوار برداری با حضور تجهیزات و امکانات سنگین و ده ها کامیون سرعت گرفته است.

به دلیل آنکه احتمال یافتن پیکر مطهر شهدا در ضلع غربی و جنوب غربی ساختمان پلاسکو بیشتر به نظر می رسد، تلاش تیم های امدادی و کاوش‌ها با دقت بیشتری انجام می پذیرد.

در حالی که عملیات نیروهای آتش نشانی در ساختمان پلاسکو وارد پنجمین روز کاری خود شده اما هنوز هم انبوهی از بخار از زیر آوارهای پلاسکو سر بر می کشد که این موضوع نشان دهنده حجم سنگین گرما و آتش نهفته در زیر آوار های ساختمان پلاسکو است.

به دلیل آنکه ساختمان پلاسکو فاقد لوله کشی گاز بوده است، بخش عمده ای از واحد های تجاری این ساختمان برای گرم کردن مغازه و کارگاه خود از کپسول و گاز پیک نیکی استفاده می کردند؛ به همین جهت در حین کشف کپسول ها در لابه لای آوار برداری، نیروهای امدادی با دقت نسبت به خروج آنها از محوطه اقدام می کنند.

ماسک های امدادگران پلاسکو استاندارد است

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: ماسک های نیروهای امدادگر در حادثه پلاسکو استاندارد هستند.

تخلیه و نگهداری آوار پلاسکو در زمین ۸ هکتاری منطقه ۱۲

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نخاله های حادثه آوار پلاسکو دور ریخته نمی شود، اظهار کرد: زمینی ۸ هکتاری در منطقه ۱۲ برای تخلیه نخاله های ساختمان پلاسکو اختصاص داده شده اسنت که به طور کامل حصار کشی  شده  و قابل کنترل است.

انتقال ۸ هزار تن آوار از محل حادثه پلاسکو

دبیر کمیته آوار برداری ساختمان پلاسکو  با اعلام اینکه تاکنون ۸ هزار تن آوار از محل حادثه پلاسکو تخلیه شده است، اعلام کرد: در حال حاضر امکان کار برای «بیل مکانیکی۸۰۰ » فراهم شده است و تا ظهر این تجهیزات در محل آوار برداری  فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

توزیع ماسک استاندارد میان امدادگران پلاسکو

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در رابطه با امکانات اورژانس در صورت بروز چند اتفاق هم زمان همانند پلاسکو، گفت: اگر اتفاقات این چنینی در تهران بیفتد خدمت رسانی خیلی سخت است و در حال حاضر در حال توسعه اورژانس هستیم و یکی از راه های این توسعه، تایید مجلس و تصویب سازمان اورژانس است.

سرپرست اورژانس کشور افزود: ۱۹۷ نفر تا کنون در حادثه پلاسکو، تحت درمان قرار گرفتند.

وی از توزیع تعداد قابل توجهی ماسک های استاندارد بین نیروهای امدادی خبر داد و گفت: هیچ کمبودی از نظر آمبولانس، تجهیزات و نیروی انسانی در حادثه پلاسکو  نداشتیم

درخواست قالیباف از لاریجانی

محمدباقر قالیباف شهردار تهران از علی لاریجانی خواست تا با حضور در صحن علنی مجلس، ابعاد حادثه پلاسکو را تشریح کند.

بازگشایی مدارس اطراف پلاسکو

مدرسه دخترانه که به دلیل مجاورت با ساختمان حادثه دیده پلاسکو و عملیات آواربرداری و جست‌وجو از روز شنبه ۲ بهمن تعطیل بود، امروز دایر است.

آمادگی ۲۰۲ وکیل برای مشاوره حقوقی

202 وکیل دادگستری با امضای نامه‌ای، آمادگی خود را برای ارائه مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به آسیب‌دیدگان حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان تجاری پلاسکو اعلام کردند.

حمایت روحی از بازماندگان

مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از اجرای طرح محب برای به منظور حمایت های روحی و مشاوره آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه پلاسکو خبر داد و گفت: مردمی هم که از این حادثه دچار اضطراب شده اند برای مشاوره با ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

تشییع پیکر شهدای آتش نشان از دانشگاه تهران

مجتبی عبدالهی مسئول ستاد تشییع پیکر شهدای آتش نشان گفت: پیش بینی کرده ایم تا پیکر شهدای آتش نشان از دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شوند.

وی افزود: پس از خواندن نماز، پیکر شهدا از سمت خیابان انقلاب به بهشت زهرا (س) تشییع می شود تا در آرامگاه ابدی آرام گیرند.

350 کارگر پلاسکو برای بیمه بیکاری مراجعه کردند

حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران با بیان اینکه ۳۵۰ کارگر پلاسکو برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده‌اند، گفت:تمام کارگران این مرکز به شرط داشتن سابقه بیمه، مشمول بیمه بیکاری می شوند.

وی با اشاره به استقرار ۵ ایستگاه پذیرش تقاضای برقراری بیمه بیکاری، افزود: به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان از روز گذشته دو ایستگاه دیگر نیز به ایستگاه های موجود اضافه شد.

هنوز امیدواریم به زنده ماندن مفقودین

سعید شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: تونلی فرعی به سمت اتاقی در کنار موتورخانه حفر شده بود و همکارانم موفق شدند چهار پیکر شهروندان غیرآتش‌نشان را از این اتاق بیرون بیاورند.

وی ادامه داد: تیم‌های جستجو در حال تلاش هستند تا به محبوس‌شدگان دست یابیم. در این میان دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد و اگر کار به کندی هم پیش برود می‌ارزد به اینکه بی‌احترامی به پیکر عزیزان و همکارانمان نشود.

شریف زاده گفت: هنوز هم امیدواریم کسانی را که احتمال زنده‌ماندشان می‌رود زنده از زیر آوار بیرون بیاوریم.

محدودیت ترافیکی پابرجاست

پلیس راهور تهران اعلام کرد: هیچ گونه تغییری در محدودیت ترافیکی محدوده مرکزی ایجاد نشده و غرب به شرق خیابان جمهوری از تقاطع خیابان حافظ و ۳۰ تیر و همچنین خیابان فردوسی از میدان امام(ره) به سمت شمال کماکان مسدود است.

تشکیل کمیته ویژه بررسی حادثه پلاسکو

محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با تاکید بر اینکه حادثه پلاسکو زنگ خطری برای تهران و کشور است از تشکیل کمیته ویژه نمایندگان تهران برای بررسی این حادثه خبر داد.

قدردانی پلیس از مردم

نیروی انتظامی از مردم به خاطر اینکه در محل حادثه پلاسکو حضور نیافته و شرایط امدادرسانی را تسهیل کرده اند، قدر دانی کرد.

تعداد کشته شدگان به ۷ تن رسید

تعداد کشته شدگان حادثه پلاسکو با احتساب آتش نشانی که در بیمارستان به شهادت رسید، به ۷ تن رسید.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: احتمال می دهیم شمار شهدا و مفقودان به ۲۵ نفر برسد.

وی افزود: عملیات آواربرداری و جستجو همچنان ادامه دارد.

تردد آمبولانس‌های بهشت زهرا (س) اطراف پلاسکو

با فرا رسیدن سپیده دم پنجمین روز از وقوع حادثه پلاسکو، نیروهای امدادی در حال آواربرداری هستند و تردد آمبولانس‌های بهشت زهرا در خیابان های اطراف پلاسکو مشهود است.

تحویل پیکرهای خارج شده از زیر آوار به پزشکی قانونی

فراهانی معاون اورژانس تهران از تحویل پیکر ۴ شهروندی که بامداد دوشنبه از زیر آوار خارج شد، به پزشکی قانونی خبرداد.

وی گفت: تعداد مصدومان حادثه پلاسکو به تعداد ۱۹۵ نفر رسیده که ۴۵ نفر برای درمان تخصصی به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

پیکرهای خارج شده قابل شناسایی هستند

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: طی ساعات گذشته چهار جنازه پیدا شده است که با توجه به اینکه آثار سوختگی شدید ندارند، قابل شناسایی هستند.

احتمال یافتن پیکرهای دیگری از زیر آوار

ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی: احتمال یافتن پیکرهای دیگری از زیرآوارماندگان وجود دارد. کار جستجو در جبهه شرقی و جنوبی ساختمان پلاسکو پایان یافته است و جمع آوری ضایعات انجام می شود.

ملکی افزود: کار جستجو بدنهای زیر آوار مانده در جبهه غربی ادامه دارد.

وی گفت: به وسیله حفر تونل هایی نیز در زیر زمین مشغول جستجو هستیم.

خروج پیکر ۶ نفر از زیر آوار پلاسکو تاکنون

با کشف پیکر ۴ نفر از شهروندان (غیر آتش نشان) تا کنون مجموعا پیکر ۶ نفر از زیر آوارها بیرون کشیده شده است.

چهارمین جسد از زیر آوار بیرون کشیده شد

پیکر ۴ نفر از شهروندان به صورت قطعی از زیر آوارها بیرون کشیده شد.

با این حساب عملیات تجسس در طبقات زیرین پلاسکو به اتمام رسید و هم اکنون نیرو ها در حال تلاش برای ادامه آواربرداری و کشف پیکر مطهر شهدا از بالا هستند.

جزییات جدید از کشف اجساد زیر آوار پلاسکو

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: تیم های امدادی با حفر کانال از سمت غرب پاساژ پلاسکو وارد ساختمان شده و دقایقی قبل موفق شدند سه جسد را کشف کنند. این اجساد همگی شهروند بوده و در میان آنها آتش نشانی وجود ندارد.

سخنگوی آتش نشانی با بیان اینکه امدادگران اورژانس پس از معاینه اجساد مرگ آنها راتایید کردند، افزود: مشخص شد چند روزی از مرگ این افراد می گذرد و علت  مرگ آنها ریزش آوار است.

ملکی در مورد سن این افراد گفت: سن اجساد کشف شده میانسال به بالا است.

اجساد کشف شده نیروهای تاسیساتی پلاسکو بودند

بنابر اطلاعات کسب شده، اجسادی که دقایقی پیش از زیر آوار پلاسکو کشف و خارج شدند، متلق به نیروهای تاسیساتی پلاسکو بوده که در موتورخانه حضور داشتند.

کشف ۴ جسد از زیر آوارهای پلاسکو

هم اکنون ۳ جسد از زیر آوارها خارج شده و ماموران در حال تلاش برای خروج پنجمین پیکر هستند.

همچنین اخبار مربوط به کشف افراد زنده از زیر آوارها صحت ندارد.

تا کنون مجموعا پیکر ۷ نفر از زیر آوارها بیرون آورده شده است.

سومین جسد از شهروندان عادی از زیر آوار خارج شد

کولیوند، سرپرست اورژانس کشور خارج شدن سومین پیکر را از تونلی که به سمت موتورخانه پلاسکو می رود تایید کرد.

به این ترتیب تعداد کشته شدگان حادثه پلاسکو تا کنون با احتساب یک فوتی روز اول در بیمارستان ۶ نفر است

دومین جسد کشف شده از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شد

 

دقایقی پیش دومین جسد کشف شده از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شد.

سرپرست اورژانس: پیکر یک شهروند از قسمت موتورخانه خارج شده است

کولیوند سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد: پیکر یکی از افراد غیرآتش‌نشان از قسمت موتورخانه ساختمان پلاسکو خارج شده است.

دومین جسد کشف شده از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شد

دومین جسد کشف شده از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شد.

احتمال خروج ۳ جسد دیگر بزودی

گزارش های تایید نشده حکایت از آن دارد که نیروهای امدادی در آخرین تجسس خود به جسد ۴ نفر دیگر دسترسی پیدا کرده اند که یکی از آنها خارج شده است. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

جسد نخستین شهروند کشف شده به بیرون منتقل شد

جسد نخستین شهروند کشف شده از زیر خروارها آوار ساختمان پلاسکو به بیرون منتقل شد. عملیات تجسس کماکان ادامه دارد.

کشف جسد یکی از شهروندان از زیر آوار پلاسکو

بر اساس آخرین گزارش اعلام شده تا این لحظه جسد یک نفر از شهروندان (غیر آتش نشان) کشف شده است. عملیات تجسس کماکان از سوی نیروهای امدادی ادامه دارد.

امدادگران در تلاش برای دسترسی به یکی از فضاهای زیر سطحی پلاسکو

از ساعاتی پیش عملیات جدیدی برای حفر تونل به منظور دسترسی به یکی از نقاط زیرین ساختمان پلاسکو  صورت گرفت.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی