11:55 1395/10/28

به گزارش مفتاح، سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص آمار تخمینی کشتار مردم یمن در جنگ متجاوزانه ائتلاف سعودی اعلام کرد که تاکنون بیش از 10هزار نفر از شهروندان یمنی کشته و نزدیک به 40 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود درباره تعداد کشته‌های مردم یمن در جریان حملات سعودی اعلام کرد که تعداد کشته‌ ها در یمن از زمان حمله ائتلاف متجاوز سعودی و کشورهای عربی تاکنون از مرز 10هزار نفر تجاوز کرده است.

بنا به گزارش «راشاتودی»، «حیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفته است که ما آمار دقیقی در دست نداریم و اما برآورد ما این است که تاکنون بیش از 10 هزار نفر از مردم یمن تاکنون جان خود را ازدست داده اند و نزدیک به 40 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

«راشاتودی» درباره آمار تقریبی این مقام سازمان ملل می نویسد که به نظر می رسد که برآورد «گولدریک» بیش از حد گمانه‌زنی است، درحالی که ماه آگوست سال گذشته وی اعلام کرده بود که در جنگ یمن تاکنون دست‌کم 10 هزار نفر کشته شده‌اند.

براساس این گزارش برآوردهای پیشین «مک گولدریک» مبتنی بر اطلاعات رسمی تأسیسات و بیمارستان های پزشکی بود اما درحال حاضر جنگنده‌های  ائتلاف متجاوز عربستان تمام این تأسیسات پزشکی را نابود کرده است.

در همین زمینه «کیم شریف» مدیر بخش حقوق بشر یمن اظهار کرد که ائتلاف سعودی در جنگ یمن مرتکب جنایت جنگی شده‌اند و به صورت نظام مند در حال نابودی و کشتار مردم یمن هستند که باید آن را هولوکاست جدید بنامیم ونه جنایت جنگی.

منبع: میزان

مطالب پیشنهادی