9:02 1395/10/28

به گزارش مفتاح، عضو كمیسیون انرژی در مجلس گفت: معتقدم دولتمردان ایران منتظر هستند تا ترامپ زمام امور اجرایی كشور آمریكا را در اختیار خود بگیرد تا متوجه شوند روند كار برجام به چه سمت و سویی حركت خواهد كرد.

هدایت الله خادمی در مورد قبول تعهد شفاهی ایران از اعضای کمیسیون مشترک در جهت پایبندی آمریکا به تعهداتش در برجام، گفت: اکتفا کردن به تعهدات شفاهی در قرارداد های بین المللی بدور از عقل و منطق می باشد چراکه همواره شاهد هستیم که در قرار دادهایی میان دو کشور بصورت کتبی مفاد قرارداد را تصویب و منعقد می شود در اجرا مشکلاتی را برای کشورها بوجود می آید.

وی در ادامه افزود: معتقدم دولتمردان ایران منتظر هستند تا ترامپ زمام امور اجرایی کشور آمریکا را در اختیار خود بگیرد تا متوجه شوند روند کار برجام به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.

خادمی در ادامه به نشست کمیسیون مشترک در روزهای اخیر اشاره کرد و بیان داشت: اقدام اعضای کمیسیون مشترک در بررسی شکایت ایران در بد عهدی و نقض برجام از سوی آمریکا نشان دهنده این است که غربی ها چندان به تعهدات خود پایبند نیستند و تنها در مذاکرات برجام و نشست اخیر به دنبال امتیاز گرفتن از ایران هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: امروز مبادلات بانک های بزرگ ایران با دیگر کشورهای جهان با چالش جدی مواجه است و به دلیل فرسایشی شدن عملیات بانکی در کشورمان سرمایه گذاران داخلی نمی توانند سرمایه گذاری کنند و سرمایه گذران خارجی نیز مجوز ورود به ایران را ندارند.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در ادامه به اتکاء مسئولان ایرانی به خارج از کشور اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه از آنجایی که اتکا ما در انجام کارها و عملکردهایمان به خارج از کشور است و همواره در انتظار هستیم که چه کسی در کجای دنیا رئیس جمهور می شود و برای ما چه اتفاقی خواهد افتاد از این روهمواره در انتخابهایمان درگیر انتخاب میان بد و بدتر هستیم.

خادمی با تأکید بر این مطلب که در انجام کارها هیچ زمان به توان داخلی و استعدادهای جوانانمان توجه نکرده ایم و چشمهایمان به دستان خارجی ها دوخته شده است، گفت: معقتدم مسئولان دلشان را به سرمایه گذاری های خارجی ها خوش کرده اند و منتظر هستند تا خارجی ها وارد کشورمان شوند و منابع خام را از این مرز و بوم خارج کرده و تنها مبالغی به مسئولان بدهند تا بتوانند کشور را با آن مبالغ اداره کنند.

وی بیان کرد: معتقدم اگر تمام مسائل کشورمان را برای سرمایه گذاری خارجی ها آزاد بگذاریم و آنها به کشور ما بیایند باز تفاوتی برای ما نخواهد کرد چراکه در هیچ زمینه ای همچون ژاپن و انگلستان به دنبال بهره گرفتن از توان داخلی نیستیم.

منبع: پایگاه خبری نما

مطالب پیشنهادی