14:58 1395/10/18

به گزارش مفتاح، رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط ‌زیست اصفهان گفت:برخلاف برخی اظهار نظرها منشا کانونهای گردوغبار اصفهان به تفکیک مشخص شده و ناشی از هر سه عامل منابع استانی، داخل کشوری و خارجی است.

بابک صادقیان با بیان اینکه برخی صحبت‌های مسئولان کشوری در این ارتباط که منشا کانون گردوغبار اصفهان به درستی مشخص نیست تا درباره آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود، اظهار داشت: گرد و غبار اصفهان علاوه بر منابع داخلی در استان از کانون‌های بحرانی خارج از کشور مانند عراق، عربستان و سوریه و کانون‌های گردوغبار مرکز کشور نیز ناشی می‌شود.

15 تا ۱۷ کانون تولید ریزگرد با منشا بیابانی وفرسایش بادی در اصفهان وجود دارد

وی با بیان اینکه برنامه‌ اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در راستای کاهش منابع داخلی تولید ریزگردها است، افزود: ۱۵ تا ۱۷ کانون تولید ریزگرد با منشا بیابانی و فرسایش بادی در اصفهان وجود دارد و برنامه جامع برای مقابله و مدیریت با این گرد و غبارها از شهریور ۹۳ آغاز شده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط ‌زیست اصفهان با بیان اینکه این برنامه مدیریت کانون‌های داخلی گرد و غبار و انتشار ذرات گرد و غبار ناشی از فعالیت‌های انسانی را به شکل توام مدنظر دارد، بیان داشت: در مناطق شرق اصفهان مانند سگزی کانون‌های فرسایش بادی در شرایط مناسبی نیست و کوره‌های آجر و معادن در تشکیل این منابع اثر فزاینده دارد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مختلف برای مقابله با کانون‌های طبیعی و انسان‌ساز ذرات معلق و گرد و غبار تبیین و ابلاغ شده است که به زودی عملیاتی می‌شود.

منبع: مهر

 

 

مطالب پیشنهادی