11:59 1395/10/14

به گزارش مفتاح، نایب رییس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان گفت: احتمال دارد با نزدیک شدن به ايام نوروز 96 گوشت با قیمت 42 هزار تومان در قصابی های اصفهان به فروش برسد.
اصغر پورباطنی با تاکید بر خروج دام از کشور به عنوان عامل تاثیرگذار در افزايش قیمت گوشت گوسفندی، اظهار داشت: صادرات دام سبب کاهش عرضه در بازار و در نهایت گرانی گوشت گوسفندی در داخل شده است.
وی ادامه داد: هر چه دام زنده در بازار کمتر باشد به همان نسبت قیمت گوشت نيز افزایش می یابد.
نایب رییس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان پیرامون اینکه نوسانات دلار چه تاثیری بر قیمت گوشت قرمز دارد، تاکید کرد: خروج دام از کشور با دلار معامله می شود و به تبع نرخ ارز بر قیمت گوشت داخل تاثیرگذار است، زیرا با کمبود دام زنده مواجه می شویم.
وی با بیان اینکه از میزان، نحوه و قیمت دام‌های صادراتی با مجوز یا بی مجوز از استان اصفهان اطلاع دقیقی ندارد، تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم باعث کسادی بازار گوشت قرمز در اصفهان شده است.
پورباطنی بیان داشت: گرانی آذوقه، خشکسالی، فصل زمستان، سردی و راهبندان، ماه‌های محرم و صفر و صادرات دام با مجوز یا بی مجوز از جمله دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در استان اصفهان است.
وی با بیان اینکه گوشت قرمز بعد از عید قربان تاکنون 8 هزار تومان افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر هر کیلو گوشت بره درجه یک در قصابی های شهر اصفهان 36 تا 37 هزار و 100 تومان به فروش می رسد.
نایب رییس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان در پاسخ به اینکه نظارت و بازرسی بر قصابی ها شهر انجام می شود، اظهار کرد: سازمان های تعزیرات، بازرسی، بازرگانی، صنعت و معدن با نظارت کامل در جریان افزایش نرخ گوشت در اصفهان هستند، زیرا آنها زودتر از ما از گرانی خبر داشتند.
وی اضافه کرد: نرخ فروش را به واحدهای صنفی 36 هزار تومان اعلام کردیم، اما متذکر شدیم چنانچه واحدی در شهر اصفهان به دلیل کسادی بازار تا 37 هزار تومان هم گوشت قرمز را عرضه کرد، مانع این فروش نشوند.
پورباطنی در پاسخ به اینکه چرا هر سال با نزدیک شدن به شب عید نوروز نرخ گوشت دستخوش گرانی می شود به نحوی که سال گذشته از 28 تومان به 33 هزار تومان رسید، گفت: بسیاری از قصابی‌های استان اصفهان توان پرداخت کرایه مغازه، هزینه قبض آب، برق، گاز ندارند و بدهکارند و توان ادامه فعالیت نیست.
وی ادامه داد: استان اصفهان دارای دام سبک زیادی نیست و این مایحتاج از استان‌ و شهرهای اطراف مانند خرم آباد، کردستان و همدان تامین می‌شود.
نایب رییس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان با بیان اینکه احتمال دارد گوشت قرمز در اصفهان تا شب عید نوروز به قیمت 42 هزار تومان برسد، تاکید کرد: اکنون نرخ گوشت در تهران 42 تا 43 هزار تومان به فروش می رسد و چنانچه در پایتخت دام زنده با بهای مناسب خرید و فروش شود به تبع شهرستان ها و اصفهان در تعیین قیمت گوشت قرمز در آینده تابع تهران خواهند شد.
وی اضافه کرد: البته کسی نمی تواند آینده را پیش بینی کند، اما احتمال افزایش نرخ گوشت قرمز با نزدیک شدن به عید نوروز مي رود.
پورباطنی با بیان اینکه 50 تا 60 واحد صنفی قصابی در استان اصفهان تعطیل شده و بسیاری دیگر نیز در آستانه تعطیلی یا ورشکستگی هستند، خاطرنشان کرد: قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته و با گرانی حامل های انرژی دخل و خرج واحدها با هم نمی خواند.
وی یادآور شد: حدود 1200 واحد قصابی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 700 واحد دارای پروانه فعالیت است.
منبع: ایمنا

مطالب پیشنهادی