کد خبر : ۸۳۴۴۴ دسته : اصفهان , تاریخ انتشار : ۱۱:۱۷ - چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
اندازه فونت نسخه چاپی
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان خبر داد؛

تصویب لایحه افزایش کرایه اتوبوس/ ارائه بسته حمایتی برای برخی مسافران اتوبوس

به گزارش مفتاح، عليرضا صلواتي با اشاره به ارائه لايحه افزايش نرخ كرايه اتوبوس‌های شهري به شوراي شهر اظهار كرد: لايحه افزايش كرايه اتوبوس‌های شهري در جلسه علني شوراي اسلامي شهر مورد تصويب قرار گرفت.

وي اضافه كرد: تلاش كرديم كه خطوطي كه قیمت‌های مشابه دارند با قیمت‌های واحد ارائه شوند تا شهروندان بتوانند آگاهي لازم را نسبت به قيمت بليت داشته باشند.
وي با تأکید بر اينكه حدود 100 خط اتوبوس در سطح شهر فعال است، ادامه داد: قیمت‌های خطوط اتوبوسراني فعال در سطح شهر 200، 300، 400 و 600 تومان است و همچنين تلاش کرده‌ایم كه بتوانيم يك بسته حمايتي را به صورت هدفمند ارائه كنيم.

صلواتي تأکید كرد: براساس اين بسته حمايتي تخفيف 20 درصدي براي دانش آموزان، دانشجويان، خبرنگاران، بازنشستگان كشوري و لشكري، ايثارگران، جانبازان، معلولان و خانواده تحت پوشش آنها و افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي لحاظ می‌شود.

وي با بيان اينكه مسافراني كه در ساعت غير اوج هم در صبح و هم در بعداز ظهر از سيستم اتوبوسراني استفاده می‌کنند، به ازاي هر سفر مشمول 20 درصد تخفيف می‌شوند، افزود: كارمندان و كاركنان دولت با درخواست دستگاه مربوطه مشمول تخفيف 10 درصدي می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان گفت: فرزندان و همسران شهدا و جانبازان بالاي 25 درصد نيز از تخفيف 40 درصدي برخوردار می‌شوند و هزينه 10هزار ريال بليت تك سفره نيز براي افراد فاقد كارت هوشمند نيز مورد تصويب شوراي شهر قرار گرفت.

وي با اشاره به اينكه با اين كار با افزايش استقبال شهروندان مواجه می‌شویم و به‌نوعی رغبت شهروندان به ويژه دانش آموزان و دانشجويان را براي استفاده از اين بسته‌های حمايتي داريم، اظهار كرد: از سوي ديگر اين بسته حمايتي می‌تواند به افزايش راندمان و بهره‌وری اتوبوسراني كمك كند.

صلواتي با تأکید بر اينكه متأسفانه ناگزير از افزايش كرايه اتوبوس‌ها هستيم، ادامه داد: چرا كه هر ساله براساس قانون يك سوم بليت اتوبوس‌ها بايد توسط دولت، يك سوم توسط شهرداري و يك سوم ديگر بليت اتوبوس‌ها نيز بايد توسط مردم پرداخت شود.

وي با بيان اينكه در سال گذشته دولت 12 ميليارد تومان معادل حدود 25 درصد از سهم خود را براي يارانه بليت اتوبوس‌های اصفهان پرداخت كرده است، تصريح كرد: در سال جاري نيز دولت تاكنون سه ميليارد تومان معادل هفت درصد از سهم 45 ميليارد توماني خود را براي بلیت اتوبوس‌های اصفهان پرداخت كرده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان اضافه كرد: هزینه‌های جاري اتوبوسراني، حقوق و دستمزد و موارد ديگر بايد در زمان خود پرداخت شود و تمام بار اين هزینه‌ها به دوش شهرداري تحميل شده است.

وي با اشاره به اينكه از سال 1389 تا سال 1394 مجموع مطالبات شهرداري از دولت براي يارانه بليت اتوبوس‌ها حدود 88 ميليارد و 500 ميليون تومان است كه در سال‌های گذشته اين هزینه‌ها پرداخت نشده است، تأکید كرد: در سال‌های گذشته دولت حدود 80 درصد از سهم خود را براي يارانه بليت اتوبوس‌ها پرداخت می‌کرده اما امروز اين عدد به هفت يا هشت درصد رسيده است.

صلواتي با تأکید بر اينكه اميدواريم بتوانيم بحث افزايش كيفيت ارائه خدمات و نوسازي ناوگان را انجام بدهيم و سن ناوگان را در سال آينده به پنج سال برسانيم و كيفيت ناوگان و كيفيت سرویس‌دهی را افزايش بدهيم، افزود: افزايش خطوط سامانه اتوبوس‌های تندرو شهري نيز مورد تأکید شوراي شهر است و اين مهم در دستور كار شهرداري قرار دارد.

وي با بيان اينكه كاهش تصدی‌گری و واگذاري به بخش خصوصي در كنار افزايش سطح ارائه خدمات به شهروندان می‌تواند رضايتمندي شهروندان را به دنبال داشته باشد، گفت: افزايش قيمت بليت اتوبوس‌ها به صورت ميانگين با توجه به بسته‌های حمايتي ارائه شده 20 درصد است اما اين افزايش قيمت در خطوط متفاوت است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان اظهار كرد: كاهش تنوع قيمتي را در سال‌های آينده دنبال می‌کنیم و سياست نهايي ما اين است كه بتوانيم قيمت را براساس پيمايش و طول مسير مسافران داشته باشيم.

منبع: ایمنا

ارسال نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =


صوت و فیلم

گزارش تصویری