18:34 1397/02/15

به گزارش مفتاح، برنامه های هفته فرهنگی اصفهان به پایان رسید و امروز رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر، روابط عمومی شهرداری ومعاونان فرهنگی واجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی، برای ارئه گزارشی از نحوه برگزاری برنامه های فرهنگی نشست خبری برگزار کردند.

فریده روشن، رئیس کمسیسون فرهنگی شورای شهر که نظارت بر اجرای بنامه های فرهنگی شهرداری، را بر عهده دارد از برگذاری برنامه ها فرهنگی ابراز رضایت می کند و برجایگاه ویژه اصفهان وموقعیت فرهنگی این کلان شهر تاکید می کند، که باید برای حفظ جایگاه این شهراقدامات لازم را انجام داد.

وی معتقد است هفته فرهنگی متعلق به همه مردم وارگان هاست و باید دربرنامه های هفته فرهنگی همه شریک باشند.

روشن، رویکرد فرم وساخت ومحتوای هر رویداد را سه عنصری دانست که برای بررسی یک رویداد مورد توجه قرارداد . در ارزیابی که کمسیون فرهنگی از برنامه های هفته فرهنگی داشته است، رویکرد را مثبت اعلام ومنطبق بر سیاست های کمسیسون فرهنگی شورا ی شهر دانست.

شرکت اقشار مختلف مردم در جشن ها وارتباط با نخبگان ومفاخر، توجه به ظرفیت های بین المللی وملی دانست. ارتباط موثر واعتماد سازی بین نخبگان ومدیریت شهری را از دستاوردهای برنامه ای فرهنگی دانست.

وی در ادامه افزود: اماکن تاریخی مثل چهارباغ، میدان جلفا، میدان نقش جهان وپارک صفه محور برنامه ها قرار گرفته بود و رویکرد برنامه ها تفریحی وخانواده گی بود. مشارکت سمن ها و سایر ارگان ها در اجرای برنامه ها دیده شد واین باعث کاهش هزینه ها شد.

 

حمید دهقانی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص اجرای برنامه های هفته فرهنگی با اشاره به ایجاد شهر رویداد محور به عنوان یکی از اهداف مدیریت شهری گفت: در دنیای امروز گریزی نیست از اینکه باید رویدادی برای شهرها وپایداری آنها تعریف شود وهفته فرهنگی وجشنواره کودک دو رویداد مهم برای اصفهان است.

وی توزیع عادلانه خدمات شهری واستفاده  همه از برنامه های فرهنگی را راز ماندگاری شهرهای رویداد محور دانست که تلاش برای دیده شدن حواشی و استفاده مردم از برنامه های فرهنگی این هفته در این جهت بوده است.

وی همچنین برگزاری برنامه های امسال را با افزایش 40 درصدی برنامه و کاهش  30 درصدی بودجه عنوان کرد . سال گذشته یک میلیارد و200 میلیون هزینه اجرای برنامه های هفته فرهنگی شده است که با کاهش 30 دردصی در حدود 850 میلیون تومان براورد شده است.

وی با تاکید بر استقبال مردم از برنامه های هفته فرهنگی گفت: منابعی که وظیفه نظر سنجی را بر عهده داشتند از استقبال مردم ازا ین برنامه ها خبر می دهد

مطالب پیشنهادی