17:48 1397/02/09

 

نیروی انتظامی استان برای سال جدید 12 اولویت را در نظر گرفته است. حمایت از کالای ایرانی باتوجه به بیانات رهبر انقلاب، راهبردی است که نیروی انتظامی دنبال می کند. مبارزه با قاچاق کالا عملیاتی کردن قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و تجهیز تیم های تخصصی در حال انجام است.

ممنوعیت خرید کالای خارجی در صورتی که مشابه داخلی داشته باشد، مقابله باسوداگران مواد مخدر، کنترل فضای مجازی ومبارزه با آسیب های این فضا، کاهش جانباختگان سوانح رانندگی به ویژه موتور سواران و ارتقا فرهنگ ترافیک، افزایش قدرت کشف پلیس با تجهیز کردن آزمایشگاه ها و توانمند سازی نیروها از مهمترین اولویت های پلیس در سال جدید بود، که فرماندهی انتظامی استان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به آن اشاره داشت.  

به گزارش مفتاح، سردار مهدی معصوم بیگی در این نشست ازافزایش قدرت کشف نیروی انتظامی استان اصفهان خبر داد وگفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در اصفهان با رشد پرونده های بالای 500 میلیون روبرو بوده ایم و پرونده های 100 میلونی با رشد 50 درصدی مواجه بوده است. ارزش ریالی کشفیات با 40 درصد درشد در حدود 10 میلیارد تومان است.

به گفته فرماندهی انتظامی استان، 18 باند جرایم در چنگال پلیس گرفتار شدند که در این رابطه 1300سارق نیز دستگیر شده است. اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق در حال شکل گیری است که نصب یک دستگاه ایکس ری مجهز مخصوص کامیون، در پاسگاه شهید شرافت نائین برای جلوگیری از قاچاق؛ که محصول ایرانی است، نصب خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید برآمار 50 درصدی جانباختگان موتور سیکلت که 20 درصد از آمار کشوری بالاتر است، از اجرای طرح اموزشی موتور سواران در میدان نقشش جهان خبرداد وگفت : این طرح برای ارتقا آموزش موتور سیکلت سواران انجام خواهد شد و روزانه 100 نفر دراین دوره ها شرکت می کنند.

کشفیات مواد مخدر وانهدام بزرگترین باند تاریخ نیروی انتظامی در اصفهان خبر دیگری بود که سردار به آن اشاره داشت. در از این باند 550 کیلو هروئین ومرفین کشف شد که این حجم از هروئین بی سابقه بوده است.

در حوزه فضای سایبری واقدامات پلیس فتا نیز وی به افزایش 45 درصدی پرونده ها اشاره کرد، که همچنان جرایم اقتصادی رتبه اول را دارد. سردا بر آگاهی بخشی مردم از فضای سایبری تاکید کرد و از مردم خواست به پیام های بی اساس توجه نکنند و به راحتی اطلاعات خودشان را در اختیار افراد بیگانه قرار ندهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگا مفتاح مبنی بر برخورد با ورد اتباع بیگانه به اصفهان گفت: سال گذشته  بیش از 50 هزار اتباع غیر مجاز دستگیر شد و تلاش های زیادی صورت گرفته است. در این خصوص باید همگی تلاش کنند، اما در اصفهان بیش از شاخص ها تلاش شده است و سایرین باید در این حوزه خوب عمل کنند تا جلوی این پدیده گرفته شود.

وی در ادامه در خصوص برگزاری برنامه نیمه شعبان از مردم خواست تا در اجرای برنامه ها عدالت را رعایت کنند ودقت داشته باشند حقوق مردم ضایع نشود و راه بندان ایجاد نشود و مسیرمردم  بسته نشود. همگی باید تلاش کنند تا جشن به خوبی برگزار شود.

 

مطالب پیشنهادی