در نشست خبری فیلم کوتاه حسنات مطرح شد؛ برگزاری هفتمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات با اما و اگر

 

 

به گزارش مفتاح، جشنواره فیلم کوتاه حسنات استان اصفهان به ایستگاه هفتم رسیده است اما انطور که مسئولان برگزاری گفتند برگزاری این دوره نیز در هالهای از ابهام بوده است. رسول صدر عاملی دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات دیروز با تاخیر به نشست خبری جشنواره رسید ودر همان ابتدا دلیل دیر آمدنش را چانه زنی با شهردار عنوان کرد.

صدر عاملی در حلی که دلی پردرد داشت از مسئولان اصفهان برای پشتیبانی نکردن از این جشنواره گلایه کرد وگفت: «مسئولان باید درک کنند که آیا این جشنواره اجرا شود یا نه؟ باید برایشان مهم باشد که اجرا نشدن این جشنواره چه تبعاتی دارد و حالا تکلیف بچه هاهی نخبه سینما چه می شود؟ ما تا چند دقیقه قبل مردد به برگزاری بودیم. امیدوارم برای جشنواره هشتم این دغدغه برگزاری برطرف بشود.  جشنواره حسنات تنها جشنواره بخش خصوصی است که البته باید حمایت بشود. »

وی در ادامه تاکید کرد:« موضوع نیکوکاری موضوعی است که در همه نوع فیلمی می گنجد وفیلیمی نیست که ساخته شود ونتوان این موضوع را در آن نگنجاند. البته امسال تقاضا داشتیم به دلیل مشکلات، پایان سال ومشغله ها برگزاری به اردیبهشت موکول بشود وامسال در هفته نیکوکاری برگزار نشود. این جشنواره باید حمایت بشود هیچ فیلم خوبی نیست که برای جشنواره حسنات فرستاده نشود. در این جشنواره پتانسیل های خوبی است که باید قدر شناخته بشود. »

صدر عاملی با اشاره به این نکته که این درست نیست که برای هر جشنواره ما دوره بیفتیم از مسئولان کمک بخواهیم گفت: «یک جشنواره باید 12 بدون دغدغه را طی کند تا به جایی برسد وشکوفا بشود وجایگاهش مشخص بشود. با هم بودن خیلی مهم است و اگر فکر می کنید حضور حسنات مهم است باید از آن حمایت کنید. شما اصحاب رسانه خودتون می توانید از این جشنواره حمایت کنید با قلمتان این خودش تاثیر گذاره. اگر کمی دلتان به حال هنر می سوزه پشت جشنواره حسنات بایستید.»

حسین ملایی رئیس جشنواره فیلم کوتاه حسنات نیز در این نشست خبری ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته برای برگزاری بهتر جشنواره هفتم، گفت:« جشنواره فیلم کوتاه حسنات با موضوع نیکوکاری یک موضوع بومی ومخصوص اصفهان است که یک موسسه غیر انتفاعی وخصوصی برگزار می کند. این راه سنگین باید با همکا ری دوستان و سازمان ها انجام بشود. تا به امروز به اعتراف بسیاری از هنرمندان جشنواره حسنات با کیفیت خوب برگزار شده است. ورود به قصه نیکوکاری با زبان هنر نشان دهنده این است که زندگی اجتماعی بدون همکاری واتحاد ملت امکان پذیر نیست. برای رشد این نوع نگاه باید همه دخیل باشند.»

وی در ادامه افزود: «ما با این دیدگاه وارد شدیم وتا کنون به بخش عمده اهدافمان رسیده ایم. از دوره سوم با موسسات مختلف وارد صحبت شدیم. البته کشور با مشکلات اقتصادی زیادی دست وپنجه نرم می کند. بسیاری از شرکت ها وموسسات قصد کمک دارند اما مشکلات اقتصادی به آنها اجازه این کار را نمی دهد.»

وی در ادامه دلیل قبول نکردن اسپانسر برای حمایت از جشنواره را نگرانیش ایجاد توقع برای طرف مقابل و به حاشیه رفتن اهداف جشنواره عنوان کرد وافزود: « البته تا حالا به این موضوع به صورت جدی نگاه نکردیم وبررسی نکردیم شاید بتوان به این مووضع هم فکر کرد و در جهت اهداف جشنواره قدم برداشت»

محمد حسین عشاقی، جانشین رئیس فیلم کوتاه حسنات در ادامه این نشست از الگوسازی در جشنواره حسنات گفت وادامه داد: « ما تلاش کردیم در این سالها برای کارهای خیر ونیکو الگو سازی کنیم. یکی از برنامه های این دوره تقدیر از خیرینی است که در جهت کار خیر قدم بر داشته اند. خیریه حمایت از آسیب دیدگان نخاعی ، خیریه نذر اشتغال که در جهت حمایت از تولید و اشتغال قدم بر می دارد و خیریه شجره طیبه که حامی محصلان و دانش آموزان بی بضاعت است مورد تشویق قرار می گیرند، چون هدف ما در جشنواره الگو سازی است.

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری یک جشنواره با استانداردهای کیفی وکمی گفت: تا کنون 1071 اثر به جشنواره رسیده است. 676 اثر در بخش وداستان، 363 اثر در بخش مستند، 112 اثر در بخش پویا نمایی، 550 اثر در بخش فیلم نامه به جشنواره رسیده است که تهران با 493 اثر مقام اول واصفهان با 265 اثر مقام دوم وگیلان با 101 اثر مقام سوم را داشته اند.

بنا به گفته عشاقی از این تعداد اثار تنها 93 اثر به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کرده اند. در مستند 17 اثر، پویانمایی 13 اثر، داستانی 33 اثرکه دراین بخش نیز 25 اثر از تهران و 17 اثر از اصفهان بوده است.

داوران بخش مستند ودادستان کیومرث پور احمد، محسن امیر یوسفی، محمدرضا فروتن، فریدون خسروی، هومن بهمنش، تینا پاک روان ولیلا ارجمند هستند. زمان برگزاری هفتمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات به اردیبهشت سال جاری منتقل شد. زمان برگزاری 22 تا 25 اردیبهشت معین شده است.

مطالب پیشنهادی