12:34 1396/11/02

به گزارش مفتاح، عضو هیئت تحقیق‌و‌تفحص از واگذاری معادن گفت: زد و بندهای در واگذاری برخی از معادن وجود دارد.

سعید  باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیراً اعضای هیئت تحقیق و تفحص از واگذاری معادن جلسه‌ای را داشتند، گفت: گزارشات استانی از نحوه واگذاری چندین معدن به افراد  به هیئت تحقیق و تفحص واصل شده است.

وی با بیان اینکه  تناقضاتی در گزارشات واصل شده  درباره پرداخت حقوق مالکانه وجود دارد، ادامه داد: البته تناقضاتی نیز  در عدم ابطال پروانه واگذاری برخی معادن وجود دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با تاکید براینکه برخی از گزارشات کارشناسانی  از برخی استان‌ها به هیئت تحقیق و تفحص واصل نشده است، اضافه کرد: در برخی از گزارشات که به هیئت واصل شده به این مورد برخورده‌ایم که به طور مثال یک معدن حدود 17 سال است به فردی واگذار شده که تاکنون هیچ اقدامی برای بهره‌برداری آن انجام نداده است که طبق قانون باید پروانه این واگذاری لغو می‌شد.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری معادن با اعلام اینکه این هیئت  به دنبال چرایی و علت لغو پروانه برخی از واگذاری معادن است، افزود: وقتی فردی 17 سال پیش معدنی را ثبت کرده و تاکنون برای بهره‌برداری آن اقدامی انجام نداده قطعاً در این راه زد و بندهایی داشته که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی