12:35 1396/08/23

به گزارش مفتاح، عضو شورای شهر تهران نسبت به حضور کمرنگ سازمان هلال احمر در منطقه زلزله زده کرمانشاه انتقاد کرد.

شهربانو امانی در جریان بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: حادثه زلزله در غرب کشور همه مردم ایران و بویژه مردم تهران را داغدار کرد که این مصیبت را به بازماندگان این حادثه تسلیت عرض می‌کنم.

وی با انتقاد از عملکرد هلال‌احمر در این حادثه بیان کرد: متاسفانه مشخص نیست که این سازمان کجاست و این در حالی است که باید سازمان امداد و نجات و رئیس آن، نخستین سازمانی باشد که در محل حادثه حاضر باشد. یکی از مواردی که در زلزله بم مورد توجه قرار گرفت، حضور مددکاران سازمان بهزیستی و روانشناسان و روانکاران در محل حادثه بود که به نظر می‌رسد در این دوره نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

امانی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای حادثه‌دیدگان دز لزله اخیر است که پیشنهاد می‌شود شهردار تهران دستوری را به شهرداران مناطق اعلام و تمهیداتی را برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای هموطنان زلزله غرب کشور انجام دهد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در واکنش به انتقاد شهربانو امانی در خصوص عدم حضور سازمان هلال احمر در منطقه حادثه اشاره کرد، اگر اطلاعات دقیقی از حضور ارگان‌ها ندارید نباید در این خصوص اظهارنظر کرد.

وی تصریح کرد: نباید اینگونه به نظر برسد که فقط شهرداری تهران در منطقه زلزله زده حضور دارد چرا که تمامی ارگان‌ها براساس برنامه ریزی انجام شده عمل می‌کنند و شهرداری نیز تنها یک گوشه‌ای از کار را برعهده گرفته است.

مطالب پیشنهادی