16:05 1396/08/17

به گزارش مفتاح، نماینده اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: اگر نیمی از تبلیغاتی که برای چیپس و پفک می شود در زمینه استفاده از نان های سالم سنتی شود نتایج بسیار خوبی در زمینه سلامت و تندرستی افراد دارد.

محمد حسینی با اشاره به اینکه نرخ‌گذاری قیمت نان در ایران دارای اشکال است، اظهار داشت: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم تنظیم نرخ نان بر اساس قیمت تمام شده باشد و از قیمت‌گذاری دستوری پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه قیمت نان از سال ۹۱تا آذر ماه سال ۹۳ تغییر نکرده و در آذر ماه سال ۹۳ حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت آن هم به بهانه حمایت از نانوایان اعمال شد، افزود: این در حالی بود که فردای همان روز قیمت هر کیسه آرد ۴۳ درصد افزایش یافت و این امر مشکلات زیادی را برای نانوایان ایجاد کرد.

نماینده اتحادیه نانوایان اصفهان ترسیم پیش‌نیاز پخت نان را از اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی نان عنوان کرد و ابراز داشت: کاهش ضایعات ۳۰ درصدی نان نیز یکی دیگر از اهداف برگزاری این مراسم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت نان کشور و پروژه نان سالم از طرف سازمان‌های جهانی شناخته شده است، اضافه کرد: هم چنین اصفهان قلب آموزش نانوایان سنتی در زمینه اصول و فنون نانوایی بوده است.

حسینی با بیان اینکه در آخرین انتخابات اتحادیه تعداد اعضا از پنج نفر به هفت نفر افزایش یافته است، تصریح کرد: اتحادیه نانوایان امکان آموزش نانوایان در محل اتحادیه توسط اساتید برجسته کشور را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتحادیه نانوایان اصفهان دارای کمیسیون بازرسی، رسیدگی به شکایات،  کمیسیون فنی، کمیسیون آموزش و کمیسیون حل اختلاف است، اضافه کرد: یکی از مشکلات نانوایان کمبود فعالیت‌های فرهنگی در زمینه استفاده از نان‌های سنتی است.

نماینده اتحادیه نانوایان استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر نیمی از تبلیغاتی که در زمینه چیپس و پفک می شود در زمینه استفاده از نان های سالم سنتی شود نتایج بسیار خوبی در زمینه سلامت و تندرستی افراد را شاهد خواهیم بود، افزود: از این رو از کمیته فرهنگ شهروندی تقاضا داریم فضای تبلیغاتی خود را هر شش ماه یکبار به مدت ۱۵ روز به اطلاع رسانی در حوزه استفاده از نان سالم تخصیص دهد.

مطالب پیشنهادی