15:30 1396/07/23

به گزارش مفتاح، نجفی اصلاح‌طلب که یک ماه و نیم است به صندلی شهرداری تهران تکیه زده درباره ماجرای املاک نجومی تشکیک ایجاد کرده و آنرا غیرشفاف خواند.

املاک نجومی که اصلاح‌طلبان برای تخریب رقیب سیاسی خود علم کردند، ماجرایی است که ابعاد مختلفی دارد.

در این راستا یک خبرنگار با همکاری یکی از اعضای اصلاح‌طلب دوره پیش شورای شهر تهران گزارش ناقصی درباره واگذاری برخی املاک به مدیران شهرداری تهران را به عنوان فساد قطعی رسانه‌ای کردند.

این موضوع با وارد عمل شدن رسانه‌های حامی دولت بسیار جنجالی شد اما بعدها مشخص شد که این گزارش ناقص بوده و یاشار سلطانی،‌ فردی که این اسناد را منتشر کرد بعدا بر اساس منفعت جناحی برخی از اسناد خود را تکذیب کرد.

در همین راستا، وقتی محمدعلی نجفی، سمیع‌الله حسینی مکارم یکی از افرادی که نامش به عنوان گیرندگان املاک نجومی در شهرداری تهران در دوره محمد باقر قالیباف مطرح شده بود را به عنوان یکی از معاون‌های خود (سازمان سرمایه‌گذاری) منصوب کرد، سلطانی در مقام دفاع از او ظاهر شد و اسناد منتشره خود درباره وی را تکذیب کرد.

البته در زمان مطرح شدن این پرونده نیز مجلس شورای اسلامی به موضوع وارد شد و بعد از بررسی با رای نمایندگان، مجلس تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را رد کرد و این موضوع از دستور کار بهارستان نشینان خارج شد.

حال محمدعلی نجفی که چندی است به جایگاه شهرداری تهران تکیه زده، درباره ماجرای املاک نجومی می‌گوید: «اطلاعات مربوط به املاک نجومی شفاف نیست و دسترسی به اطلاعات دقیق زمان براست.»

جالب اینجاست که نجفی به مدت یک ماه و اندی در شهرداری تهران حضور مستقیم دارد با ابهام از املاک نجومی سخن می‌گوید اما معلوم نیست که چطور اصلاح‌طلبان به واسطه یک منبع غیرموثق و گزارش ناقص در این زمینه جنجال‌سازی کردند.

نجفی خود در این باره می‌گوید:‌

«درمدت یک و ماه و نیم که مسئولیت شهرداری تهران را برعهده گرفتم، هنوز نتوانستیم اطلاعات دقیقی از این مسئله بدست آوریم؛ البته کمیته ای درکنار سازمان املاک شهرداری تشکیل شده که این مسئله را بررسی کنند؛ ضمن اینکه شهرداری از آمادگی لازم برای همکاری و تعامل با مجلس و با وزارت کشور برای پیگیری موضوع برخورداراست.»

با این حال سئوال اساسی این است که اگر در این خصوص شفافیت لازم وجود ندارد و شهردار هم با یک ماه و نیم حضور نتوانسته در این زمینه اسناد لازم را کسب کند، پس چرا با جنجال‌سازی سیاسی بدون اسناد متقن با آبروی افراد بازی شد؟

منبع: مشرق

مطالب پیشنهادی