18:57 1396/07/21

وزیر راه در بازدید از پروژه‌های هواشناسی استان اصفهان: باید اطلاعات هواشناسی کاربردی بشود

 

به گزارش مفتاح، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در سومین روز از سفر استانی خود به اصفهان از اداره کل هواشناسی استان دیدار کرد.

وی در این دیدار و در نشستی کوتاه با مسولان این اداره کل، کار هواشناسی را یک کار پایه‌ای عنوان کرد و تاکید کرد: هواشناسی کمتر نمود فیزیکی دارد اما نقش بسیار مهمی در حمل ونقل، کشاورزی، صنعت وحوزه‌های دیگر در کشور دارد.

آخوندی از تجهیز سازمان هواشناسی به رادار وپردازش کننده‌ها در دولت قبل وادامه آن در دولت جدید خبر داد وافزود: بخش مهمی از این تجهیزات تهیه شده است و در دولت جدید هم ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر تهک‌های هواشناسی افزود: باید مجموعه اطلاعات هواشناسی به صورت کاربردی در اختیار مردم قرار بگیرد و مردم به راحتی بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند واین مهمترین هدفی است که باید دنبال شود. امیدواریم به جایی برسیم که افراد شخصا به اطلاعات مراجعه کنند وبتوانند از ان استفاده کنند.

آخوندی ضمن تشکر از زحمات کارکنان هواشناسی این سازمان را بنیادی عنوان کرد که در بدنه وزارت خانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه به همراه دكتر زرگرپور استاندار اصفهان ، از مراكز آموزش مجازي ، پردازش سريع ، ديتا سنتر ، مانيتورينگ پيش بيني هواشناسی استان و پايش آنلاين آلودگي هواي اصفهان بازديد كردند.

وی در حاشیه این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح مبنی بر نگاه برخوردار به اصفهان و معطل بودن پروژه های مهم ونیمه تمام اصفهان پاسخ مشخصی نداد وگفت: قرار است به یک جمع بندی برسیم.

مطالب پیشنهادی