19:28 1396/07/16

 

 

به گزارش مفتاح، سعید رجالی مدیر کل پست استان اصفهان به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید به اینکه پست یکی از قدیمی ترین راه های ارتباطی است، گفت: پست  یکی از بی بدیل ترین شبکه های ارتباطی جهان است و با ورود فناوری های جدید پست با بهره گیری از فناوری های روز پست، راه توسعه، پیشرفت، تسهیل  و تسریع را در پیش گرفته است. 

 

رجالی با تاکید به این نکته که کشور ایران جزو اتحادیه جهانی پست است، بیان کرد: کشور ایران هم  در جهت افزایش کیفیت، سرعت و کاهش قیمت ها هماهنگ با پست دنیا  در حال حرکت است و جزو ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست هستیم در سراسر دنیا نهم اکتبر از تلاش گران پست تجلیل می شود.

 

وی اشاره داشت:  امسال بحث پست هوشمند  رقابت، تحول و تکامل نامگذاری شده است. در سال ۱۸۷۴ اتحادیه جهانی پست شکل گرفته  و ۲۲ کشور اروپایی و آمریکایی این اتحادیه را  در سویس تشکیل دادند و کشور ایران به عنوان ۲۹ کشور سه سال بعد به اتحادیه جهانی پیوست و قلمرو واحدی برای پست معین شد.

 

مدیر کل پست استان اصفهان اولین قانون پست داخله مرتبط به سال 1294 شمسی قلمداد کرد و اضافه کرد: تصویب قانون اساسنامه پست به وسیله مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه سال گذشته باعث شد شرکت پست از سوی ریاست جمهوری ابلاغ و پست به عنوانن یک شرکت دولتی باقی ماند.

 

رجالی با اشاره به این نکته که خدمات صحیح پستی در اجتماع به مردم و دولت کمک می کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که پست نقش خود را به درستی در اجتماع به انجام برساند، هم به دولت و هم به مردم  کمک می کند و بهره وری ملی افزایش پیدا کرده و کاهش مصرف سوخت  و کاهش فساد اداری، کاهش ارتباطات رو در وری مردم با کارمند سازمانها را به ارمغان می آورد.

مدیر کل پست استان اصفهان تاکید کرد: انجام همه این موارد کمک می کند به پست  تا بتواند نقش اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را در اجتماع به مرحله عمل برساند.

 

مدیر کل پست استان اصفهان در تشریح خدمات نوین پست هوشمند اظهار کرد: در گذشته خدمات پستی به صورت فیزیکی ارایه می‌شد و اکنون بخش زیادی از خدمات پست به صورت الکترونیک انجام می شود تا بتوانیم فناوریهای جدید را به کار بگیریم و سرویس های نوینی را بر حسب نیازهای مردم و سارمانها طراحی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ارایه خدمات پستی همانند خدمات پست های موفق دنیا خواهد بود و برای رسیدان به این امر خدمات پستی و ارتقای سرویس های سنتی را با انجام سهولت دسترسی مردم به خدمات نوین  انجام می دهیم.

رجالی در مورد درباره خدمات نوین پستی و سامانه ای گفت: در گذشته خدمات فیزیکی بود و صندوق شخصی برای کارهای پستی مردم وجود داشت و در خواست کارت پستال انجام می گرفت و اکنون خدمات به  صورت سامانه ای است.

اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان سال

 

رجالی با اشاره به ارسال 10 میلیون مرسوله از اصفهان گفت: ترافیک پستی اصفهان 16 درصد افزایش داشته است که 2ونیم درصد مرسولات عادی است که 18 ونیم درصد درامد پست را تشکیل می دهد و45 درصد مرسولات پست سفارشی است و 12 درصد مرسوله پیشتاز است که 42 درصد درآمد پست از این سریس است. مرسولات الکترونیک نیز 7 درصد ترافیک و12 ونیم درصد از درامد پست را شمال می شود.

طبق گفته رجالی یک میلیون و 700 هزار نفر کارت ملی خود را تعویض کرده‌اند و این یعنی در استان اصفهان بیش از 2 میلیون نفر هنوز مراجعه نکرده‌اند؛ وی تاکید کرد: با توجه به پایان یافتن اعتبار کارت ملی‌های قدیمی تا پایان سال 96 از شهروندان می‌خواهیم زودتر اقدام کرده و به آخر سال موکول نکنند.

 

وی با اشاره به صدور 465 هزار کارت هوشمند ملی توسط 40 ایستگاه توزیع ظرفیت ایتسگاه های پست برای صدرو کارت ملی را بسیار بالا قلمداد کرد وافزود: ما در 53 ایستگاه صدرور کارت ملی قادریم روزانه 3 هزار کارت هوشمند صادر کنیم .

وی تاکید کرد: در گذشته سرویس تمبر یاد بود به صورت دستی انجام می شد و امکان نظارت و مدیریت کمتر بود  و اکنون با راه اندازی خدمات الکترونیکی تمبر یادبود، سرویس های جدید طراحی می شود و پست هوشمند، پست سریع و مورد اعتماد مردم با بهره گیری از آخرین خدمات فناوریهای نوین است.

مدیر کل پست استان اصفهان در باره سامانه سیماک ( مدیریت یکپارچه املاک) که به قول وی سامانه‌ای برای مبارزه با زمین خواری و فساد است؛ و همکاری سازمان‌های مربوطه برای راه اندازی این سامانه به خبرنگار مفتاح گفت: ما برای راه اندازی به اطلاعات پایه از فرمانداری نیاز داشتیم که باید در اختیار ما قرار می گرفت وکمی زمان بر شد. این اطلاعات دریافت شد. البته سازمان بنیاد مسکن ونظام مهندسی باید همکاری کنند تا نرم افزار در اختیاز سازمان‌ها قرار بگیرد. سامانه سیماک یکی از ابر پروژه های اقتصاد مقاوتی است که البته در اجرای آن و در بخش‌های مقاومت هایی انجام می شود که امیداریم به زودی بتوانیم گزارش کاری ارائه کنیم.

مطالب پیشنهادی