به گزارش مفتاح، استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برای موزه دفاع مقدس اصفهان اعتبارات استانی پیش‌بینی نشده است، گفت: پیشنهادی برای تخصیص بودجه استانی برای هزینه های جاری این موزه ارائه شده است.

رسول زرگرپور پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه هیات امنای مرکز فرهنکی و موزه دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های تخت جمشیدی اصفهان اظهار داشت: طرح‌هایی همچون مترو، مصلی، موزه دفاع مقدس، سالن گلستان شهدا در اصفهان وجود دارد که کلنگ احداث این پروژه ها از ۲۰ سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم بهره برداری از این پروژه‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفت، تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها ورزشگاه نقش جهان است که با صرف هزینه ۳۵ میلیارد تومان طی دو سال گذشته به بهر ه برداری رسیده است.

استاندار اصفهان در خصوص تکمیل مصلی بزرگ اصفهان نیز تصریح کرد: این پروژه نیز با همت شرکت فولاد مبارکه و شهر داری اصفهان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به بهر ه برداری از ۱۵ کیلومتر از خط اول مترو اصفهان ابراز داشت: تا پایان سال جنوبی ترین نقطه شهر اصفهان به شمالی ترین نقطه این شهر متصل خواهد شد و مشکلات خط دو مترو نیز برطرف می شود.

سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زرگرپور با بیان اینکه پروژه کنارگذر شرق، در حال حاضر فعال است، تصر یح کرد: سالن همایش گلستان شهدای اصفهان در شان اصفهان نبود ولی هم اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات برطرف شد و حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی در ادامه روند بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس اصفهان را شایسته مردمان این استان شهید پرور ندانست و در ادامه گفت: عدم وجود موزه دفاع مقدس در اصفهان در شان این استان با این همه شهدا، ایثارگران و جانبازان و با وجود دو لشکر و چند تیپ در جبهه به عنوان ستون فقرات دفاع مقدس نیست.

استاندار اصفهان به طراحی موزه اشاره کرد و افزود: اینکه به جای موزه ساکن و استاتیک، موزه متحرک پیش‌بینی شده است، ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه برای بهره برداری از موزه دفاع مقدس اصفهان اعتبارات استانی پیش‌بینی نشده است، اضافه کرد: در خصوص پیش‌بینی کد استانی به سردار کارگر پیشنهادی داده شد تا بتوانیم از بودجه‌ها و اعتبارات استانی برای هزینه‌های جاری این موزه استفاده کنیم.

زرگرپور با بیان اینکه هنوز این پیشنهاد عملی نشده است، افزود: به همین دلیل تلاش شد که با تشکیل هیئت امنای قوی از دستگاه‌هایی که می‌توانند حامی این پروژه باشند این نقیصه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این موزه تهیه شده است، افزود: باید فاز نخست موزه ی دفاع مقدس در دهه ی فجر به بهره برداری برسد و هیئت امنا این اختیار را بدهد که هماهنگی های لازم برای این منظور فراهم گردد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید تدابیر لازم برای تامین منابع مورد نیاز تکمیل و تجهیز فاز یک این پروژه اتخاذ شود، افزود: امیدوارم که شهردار جدید به عنوان اولین امضا، اعتبارات خوبی را برای این موزه اختصاص دهد.

موزه دفاع مقدس به روز رسانی خواهد شد

سردار شیروانیان نیز در این جلسه اظهارداشت: باغ موزه دفاع مقدس از سال ۷۲ کلنگ زنی شده است و پس از چند سال تعطیلی با همکاری دستگاه‌های مختلف و به ویژه استاندار اصفهان و با تشکیل هیئت امنا فعال شد.

وی با بیان اینکه در این رابطه موزه‌های دیگر استان‌ها بررسی و آسیب شناسی شد، افزود: موزه دفاع مقدس در برخی از استان‌ها تنها در حد یک نمایشگاه دائمی است ولی در خصوص موزه دفاع مقدس اصفهان تلاش شد که بروزرسانی لازم صورت گیرد و بخشی از موزه به صورت دیجیتال در معرض دید مردم قرار گیرد.

شهردار منتخب اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت کامل از موزه دفاع مقدس، اظهارداشت: هم به لحاظ جایگاه اصفهان در دفاع مقدس و هم به لحاظ برخورداری از صنعت توریسم و موقعیت این مکان برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی، شهرداری اصفهان حمایت کاملی از این پروژه خواهد داشت.

گفتنی است، در این جلسه عضویت اعضای جدید هیئت امنای موزه ی دفاع مقدس استان تصویب شد.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی