10:52 1396/06/29

 

به گزارش مفتاح، مهران نصرمدیر امور برق مرکز شرکت توزیع برق اصفهان از کاهش خاموشی در مرکز شهر خبر داد و گفت : سال گذشته در پنج ماهه اول خاموشی 151 دقیقه بود که پنج ماهه سال جاری به 72 دقیقه رسیده است.

وی در ادامه افزود: در گذشته هنگام قطعی برق نیروها به محل اعزام می‌شدند و عملیات اتصال برق را انجام می‌داند اما در برنامه سال جاری در برخی مناطق مدیریت برق شبکه با سیستم کنترل از راه دور از مرکز فرماندهی انجام می‌شود.

وی انجام اقدامات بهسازی را یکی از دلایل کاهش خاموشی‌ها در سال گذشته عنوان کرد وگفت: خاموشی در پنج ماهه ابتدای سال گذشته 151 دقیقه بود که در مدت مشابه در سال جاری به 72 دقیقه رسیده است.

اما بنا به گفته وی میزان خاموشی در سال 94 به 141 دقیقه رسیده بود که در سال جاری به 151 دقیقه رسیده است که علت این موضوع استعلام نگرفتن سازمان های در اجرای پروژه های شهری واسیب دیدن شبکه عنوان شد.

 

نصر در زمینهٔ سیستم برق‌کشی ساختمان‌های فرسوده ادامه داد: تاکنون اخطارهایی به مسئولان و هیئت مدیره مراکز تجاری و بافت‌های فرسوده داده شده و برای بهبو د شرایط آمادگی اداره امور مرکز در زمینهٔ فعالیت‌های مشاوره‌ای و خدمات مهندسی به صورت رایگان انجام شده است.

 

وی تعداد مشترکین برق مرکز استان را 142 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد مشترک 70 درصد مشترکین خانگی، 30 درصد مشترکین تجاری و مابقی مربوط به بخش‌های عمومی، کشاورزی و صنعتی است.

 

مدیر امور برق مرکز استان اصفهان افزود مشترکین خانگی درصد بیشتری را به خود اختصاص دادند اما بیشترین مصرف در بخش تجاری صورت می‌گیرد.

 

وی از تعویض تجهیزات فرسوده و کابل‌های قدیمی برق در حوزه برق مرکز خبر داد و افزود: کلیه تجهیزات برق مربوط به این حوزه قدمت ۵۰ ساله دارد و با توجه به بافت فرسوده این منطقه نوسازی تجهیزات را با مشکلات عدیده‌ای همراه کرده است.

 

وی  افزود: با تمام مشکلاتی که در این زمینه پیش روی اداره امور برق مرکز بوده موفق به تعویض تجهیزات فرسوده در بیشتر مناطق این حوزه شده‌ایم. امروز  تلفات امور مرکز 6.4 درصد است که در نظر داریم به 5.1 درصد برسانیم.

مطالب پیشنهادی