9:07 1396/05/15

به گزارش مفتاح، سرهنگ" حسين حسين زاده" در نشست با روساي كلانتري هاي حوزه مناطق گردشگري استان گفت: براساس نظر سنجي هاي معتبر بين المللي كشور ايران از نظر مناظر طبيعي رتبه پنجم و از نظر اماكن تارخي رتبه دهم و از نظر امنيت يكي از عالي ترين سطوح امنيتي جهان را دارا است و همين امر باعث رشد سفر گردشگران خارجي به كشور ما شده است.

وي با بيان اينكه نيروي انتظامي اهميت ويژه اي براي امنيت گردشگران خارجي قائل است اظهار داشت: امروز ايران به يكي از گزينه هاي اول گردشگران جهان تبديل شده و همين امر باعث خنثي شدن تبليغات دروغين رسانه هاي غربي براي نا امن جلوه دادن كشورما شده است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه غول هاي رسانه اي دنيا ما را مردماني بد، خشن، تندخو و حامي تروريست معرفي مي كنند اظهار داشت: زماني كه يك گردشگر وارد ايران شده و با امنيت بالا، برخورد خوب پليس ، مهرباني و ميهمان نوازي مردم مواجه مي شود به تمام دروغ هاي اين رسانه ها پي مي برد و مي تواند پيام رسان فرهنگ غني ايران به ساير نقاط جهان باشد.

جانشين فرمانده انتظامي مهمترين وجه حضور گردشگران خارجي به كشور را خنثي كردن پروژه ايران هراسي رسانه هاي غربي عنوان كرد و گفت: در اين زمينه نيروي انتظامي مي تواند نقش بسيار زيادي را ايفا كند.

وي افزود: بسياري از گردشگران خارجي با نوشتن خاطرات خود در دفتر ياد نامه ايستگاه پليس گردشگري واقع در ميدان تاريخي امام (ره)، كاركنان پليس اصفهان را مهربان، صميمي، جدي و منظم توصيف كردند كه مسلماً اين گونه برخورد ها مي تواند تبليغي خوبي براي پليس ايران در دنيا باشد.

حسين زاده با بيان اينكه درچهارماهه امسال هيچگونه گزارشي از جرم عليه گردشگران خارجي در سطح استان نداشتيم گفت: پيشگيري از وقوع جرم عليه گردشگران خارجي در دستور كار ويژه پليس استان است به طوري كه با هوشمندي و دقت كامل از زمان ورود انان به استان تا زمان خارج شدنشان نظارت هاي خاصي صورت مي گيرد.

اين مقام انتظامي پيشگيري از وقوع جرم در اين حوزه را بسيار مهم و تاثيرگذار قلمداد كرد و بيان داشت: هرچند افرادي كه متعرض گردشگران شوند در سريع ترين زمان ممكن دستگير مي گردند اما بايد تمام تلاش خود را انجام دهيم كه كوچكترين جرمي در اين حوزه اتفاق نيافتد.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه خوشبختانه امروز شاهد مهاجرت معكوس از شهرهاي بزرگ به روستاهاي گردشگر پذير هستيم عنوان داشت: كساني كه در گذشته به شهرهاي بزرگ مهاجرت كرده بودند امروز با رشد و رونق گردشگري به شهرها و روستاهاي خود باز مي گردند و اين نشان دهنده وجود امنيت در اين مناطق است.

سرهنگ حسين زاده با اشاره به رشد و توسعه اقامتگاه ها بوم گردي در روستاهاي گردشگر پذير استان گفت: برنامه ها و تمهيدات ويژه اي براي تامين امنيت گردشگران خارجي در اين نقاط صورت گرفته تا انشاء اله با آرامش خاطر و بدون هيچ گونه مشكل خاصي از اين مناطق ديدن كرده و با رضايت كامل استان ما را ترك كنند.

وي در ادامه از ارائه خدمات پليس اصفهان به گردشگران خبر داد و گفت: در اين زمينه چندين هزار نقشه به زبان انگليسي و چندين هزار جلد بروشور و تراكت در خصوص نحوه ارتباط با پليس و پيشگيري از وقوع جرم در بين گردشگران خارجي توزيع شده و آموزش هاي لازم به سرپرستان تورها داده شده است و پليس با حضور در محل هاي گردشگري ضمن گفت گوي چهره به چهره با گردشگران نسبت به رفع نيازهاي امنيتي و انتظامي آنان اقدام كرده كه با استقبال خوبي در اين زمينه مواجه شده است.

جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان به سرپرستان تورهاي گردشگري نيز توصيه كرد، ارتباط نزديكي با نيروي انتظامي داشته باشند و انتقاد يا پيشنهادهاي خود و يا ديدگاه هاي گردشگران خارجي در خصوص عملكرد پليس را از طريق تماس با شماره تلفن 197 اعلام كنند و حتماً توصيه هاي پليس در پيشگيري از وقوع جرم عليه گردشگران را جدي بگيرند.

مطالب پیشنهادی