12:24 1396/04/27

به گزارش مفتاح، سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا اعلام کرد که به موجب خشونت های ارتش میانمار بیش از ۸۰ هزار کودک مسلمان در آستانه قحطی و گرسنگی قرار گرفته اند.

براساس نقل از ایندیپندنت، بر اساس اعلام جدید سازمان ملل صدها هزار کودک مسلمان در میانمار از گرسنگی رنج برده و برای جلوگیری از قحطی در یک سال آینده نیاز به کمک های فوری دارند.

این هشدار سازمان ملل پس از بررسی ۴۵ روستا میانمار در ایالت راخین از سوی نمایندگان «برنامه جهانی غذا» سازمان ملل صادر شد. بر اساس اعلام سازمان ملل خشونت های اخیر ارتش میانمار موجب شده تا ۷۵ هزار نفر از ساکنان این ۴۵ روستا مجبور به ترک خانه هایشان شوند.

بر همین اساس ۸۰ هزار و ۵۰۰ کودک در این ۴۵ روستا دچار سوء تغذیه بوده و نیاز فوری به کمک های غذایی دارند.

دور اخیر خشونت‌ها در شمال میانمار در ماه اکتبر گذشته آغاز شد. یک ماه بعد نیروهای ارتش به مسلمانان منطقه مااونگدا حمله کردند.

مسلمانان روهینگیا در میانمار سالها است که با سرکوب گسترده از سوی بودائیان مواجه هستند و در اغلب موارد نیروهای دولتی و امنیتی میانمار نیز از اقدامات بودائیان حمایت می کنند.

این وضعیت درحالی است که دولت میانمار از ورود کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به این کشور برای بررسی وضعیت مسلمانان جلوگیری کرده است.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی