18:10 1396/04/19

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: شش دانگ حصه به نام سازمان اوقاف سند خورد

 

 

به گزارش مفتاح، حجت الاسلام  رضا صادقی؛  مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از سند خوردن برخی موقوفات به نام سازمان اوقاف خبر داد که منطقه حصه یکی از آنها بود، وی در ادامه افزود: منطقه 134 هکتاری حصه وقف است وسند این منطقه به نام سازمان اوقاف خورد.

وی به بستن قرداد عرصه  بدون پذیره برای مردم منطقه حصه به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی با اجازه نماینده ولی فقیه در اوقاف اشاره کرد که برای اولین بار اتفاق می افتد.

وی قول داد با مردم توافق صورت می‌گیرد وبا رضایت مردم ساکن در مناطق اقدامات انجام می‌شود ودرآمد حاصل از موقوفات خرج مردم حصه شود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه افزود: روستای اسپیدان نطنز، 61 حبه از اصفهانک به وسعت 700 هکتار، شش دانگ روستای کبوتر آباد به وسعت 600 هکتار، روستاری کلارتان براآن جنوبی، موقوفه سلطان آباد وملک در خورزوق، 430 هکتار از شهرک سیمرغ، شش دانگ موقوفه جعفر آباد در جوی آباد نیزبه نام سازمان اوقاف سند خورده است.

وی گرفتن سند موقوفات را یکی از شرایط لازم برای ورود سازمان اوقاف دانست و گفت تازمانی که موقوفات سند‌دار نشوند وسند به نام سازمان صادر نشود ما هیچ اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم.

مدیر کل اوقاف میزان بدهی ادارات دولتی به سازمان اوقاف را 6 میلیارد و660 میلیون تومان برآورد کرد که شامل 37 دستگاه دولتی می‌شود. آموزش وپرورش، سازمان جوانان، اداره برق، راه وشهرسازی، شهرداری، نیروهای مسلح در صدر سازمان‌های بدهکار قرار دارند.

وی درادامه به پروژهای سرمایه گذاری موقوفات اشاره داشت ومجتمع مسکونی طلاب در گلپایگان، مجتمع تجاری در امامزاده آقاعلی عباس، مجمتع تجاری واداری دبیر وصنایع کاشان را جز این پروژه ها اعلام کرد.

صادقی تکمیل امامزاده آقا علی‌عباس را منوط به اجرایی شدن مصوبه دولت در خصوص تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای این امامزاده دانست واز مسوولان استانی وبنیاد مسکن خواست تا برای تخصیص این بودجه کمک کنند.

وی در ادامه اختلاف با میرث فرهنگی بر سر مرمت گنبد مدرسه  چهارباغ را رد کرد و گفت: طبق قانون مرمت آثار تاریخی با میراث فرهنگی است، اما تامین اعتبار با ماست وما اعلام کرده ایم که حاضریم تامین اعتبار کنیم، اما تا کنون حتی یک نامه از میراث فرهنگی در این باره به ما ارسال نشده است.

وی در این نشست به برنامه ماه مبارک رمضان ووقف 20 هزار جلد قرن کریم اشاره کرد وافزود: وقف در حوزه قران بسیار کم است وباید در این زمینه کار کرد.

برگزاری مسابقات سراسری قران کریم در رشته‌های حفظ ، قرائت دعا خوانی واذان در 18 و19 مردادماه در دانشگاه صنعتی اصفهان ورقابت 820 نفر در سطح استانی خبر دیگری بود که وی به آن اشاره داشت.

مطالب پیشنهادی