18:55 1396/04/08

 

 

به گزارش مفتاح، عباسعلی نصوحی در نشست  خبري معرفي پروژه ها و برنامه هاي منطقه هشت شهرداري، اظهارکرد: منطقه ۸ با جمعيتي بالغ بر  ۲۷۰ هزار نفر یکی از  پرجمعیت ترین مناطق شهری اصفهان محسوب می شود و به تعبیری منطقه ۸، اصفهان کوچکی است که کلیه معضلات شهر اصفهان در این منطقه نیز وجود دارد.

وی به برخورد با واسطه گری و دلالی در منطقه هشت طی دو سال گذشته اشاره داشت و افزود: واسطه گری در این منطقه بیداد می کرد ما توانستیم افرادی که از این طریق در این منطقه کار می کردند را خارج کنیم و اوضاع را کنترل کنیم.

رشد کارچاق کن‌ها را از زمان ایجاد کارگزاری‌ها دانست و گفت: وقتی کارگزاری‌ها شروع به استخدام نیرو کردند این نیرو ها کارشناس نبودند و به دنبال دریافت حقوق کم و آشنا شدن با قوانین شهرداری شروع به پیشنهاد دادن به مردم و حل کردن مشکلات پرونده ها در قبال دریافت پول  کردند ولی از زمان برون سپاری امور به دفاتر پیشخوان  و سخت گیری برای تحویل پرونده به مالک امور واسطه گری کنترل شد.

 

 

وی افزود: در این راستا طی این ۲ سال توانستیم واسطه گری و دلالی را از این منطقه  حذف کنیم و به وظیفه اصلی شهرداری یعنی اجرای فعالیت های عمرانی بپردازیم.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بيان اينکه  ظرف ۲ سال گذشته کارهای خوبی اجرا شده که يکي از آنها ارتقا  کیفی منابع فرهنگی است، ادامه داد: از جمله پروژه  هایی که در دو سال گذشته به بهره برداری رسیده می توان به فرهنگسرای بانوان فروغی و فرهنگسرای ملک شعرای بهار در محله کساره، فرهنگسرای کوجان، ذکرخانه کوجان، ورزشگاه سرپوشیده شهدای فردوان، پل مکانیزه عابرپیاده مقابل پارک قلمستان، پارک اردیبهشت محله کوجان، تکمیل خیابان نوبهار حدفاصل رزمندگان تا بهارستان، فرهنگسرای صدرا بهرام آباد در محله کم برخوردار بهرام آباد و بازسازی پارک نوش خانه اصفهان اشاره کرد.

وی با تاکيد بر اينکه ظرف ۲ سال گذشته ۴ دوره پروژه های عمرانی منطقه ۸ به بهره برداری رسیده که  در ارتقا کیفی محلات این منطقه سهم بسزایی داشته است، اظهارکرد: امروز نيز فرهنگسرای  گلستانه در محله مارچین در ۴ طبقه به بهره برداری می رسد که با توجه به جمعیت ۲۰ هزارنفری این  محله نیاز به مجموعه های فرهنگی  ضرورت داشت.

نصوحی افزود: البته برای ارتقا کیفی محله مارچین پروژه های متعددی همچون  بازسازی برج کبوتر، تعریض خیابان شهدای مارچین و غیره انجام شده است.

وی ادامه داد: پل عابر پیاده مکانیزه در مقابل بیمارستان سوانح سوختگی از دیگر طرح هایی است که امروز به بهره برداری می رسد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان اضافه کرد: احداث بوستان محلی بهرام آباد به مساحت ۷ هزار مترمربع در  دل محله کم برخوردار بهرام آباد اجرا شده است که امروز با حضور مدیران شهری به  بهره برداری می رسد.

وی به افتتاح بوستان محلی فردوان اشاره کرد و گفت: این بوستان به مساحت ۴ هزار مترمربع در نزدیکی چهارراه درویشی احداث شد.

نصوحی از راه اندازی نیروگاه خورشیدی در منطقه ۸ در کنار ساختمان خدمات شهری این منطقه با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مصرف برق روزانه ساختمان شهرداری از این  طریق تامین می شود و ۲۰ درصد مازاد مصرف به مدار ارسال می شود تا بقیه ساختمان ها استفاده  کنند.

وي همچنین به آزادسازی و احداث خیابان شهید علاقه مندان اشاره کرد و گفت: آزادسازی و احداث خیابان شهید علاقه مندان حدفاصل خیابان باهنر و فروغی به طول ۷۲۰ متر و عرض ۲۲ متر  تکمیل شد.

نصوحی هزینه اجرای این خیابان را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه  این خیابان به صورت شمالی-جنوبی احداث شده در کاهش بارترافیکی خیابان کاوه تاثیر بسزایی دارد.

وی همچنین به تکمیل ایستگاههای خط ۶ بی. آر. تی حدفاصل خیابان های کاوه تا رباط در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: ۴ایستگاه بی آر تی در  محدوده این منطقه قرار داشت که هم اکنون عملیات اجرایی این ایستگاهها تکمیل شده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان به احداث فاز اول خیابان سردار صادقی اشاره کرد و گفت:  احداث خیابان سردار صادقی در دو فاز پیش بینی شده است که عملیات آزادسازی و احداث فاز اول آن تکمیل  شده و فاز دوم آن در سال آینده انجام می شود.

وي اضافه کرد: پیاده روسازی خیابان گلخانه خانه اصفهان نیز با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان  به طول یک هزار متر انجام شده است.

 

نصوحي با بیان اینکه در بودجه امسال احداث ۴ دستگاه سرویس بهداشتی در  محلات مختلف پیش بینی شده است، اظهارکرد: در این راستا سرویس بهداشتی گلزار شهدای مارچین تکمیل شده است.

اجراي بي سابقه عمليات آسفالت ريزي با هزينه اي بالغ بر 27 ميليارد تومان

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در این منطقه، گفت: در طول حدود ۲ سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان آسفالت در سطح معابر فرعی و اصلی منطقه اجرا شده است که  در طول عمر شهرداری بی سابقه بوده است و خوشبختانه با این اقدام رضایت نسبی مردم فراهم شده است.

ميدرمنطقه هشت افزود: در کنار فعالیت های عمرانی پیاده روسازی و بهبود ترافیک در محلات شهر اصفهان، ساماندهی و احیای مادی، احداث شبکه آبیاری، ساماندهی روشنایی منطقه، اجرای طرح های زیباسازی و ساماندهی فضای سبز انجام شده است.

 

بهره برداري از 130 ميليارد تومان پروژه عمراني طي 22 ماه گذشته در منطقه هشت

وی اعلام کرد: طی ۲۲ ماه  گذشته۱۳۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۸ به بهره برداری رسیده  است.

مدیر منطقه ۸ با اشاره به پروژه های در دست اجرای این منطقه در سال جاری گفت: احداث  فرهنگسرای ریحانه در خیابان شهید شهبازی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان پیش بینی  شده است که  طراحی آن در حال انجام است و پس از تکمیل طراحی، ساخت و ساز آن شروع می شود.

نصوحی با بیان اینکه امروز کلنگ احداث ۲ بوستان محلی به زمین زده  می شود، خاطرنشان کرد: امروز عملیات اجرایی بوستان محلی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع در  کنار ساختمان خدمات شهری و بوستان محلی در محله فردوان به زمین زده می شود که  امیدواریم در ارتقا کیفی محلات منطقه سهم بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: احداث فرهنگسرا و ورزشگاه سرپوشیده دستگرده و اجرای مجموعه فرهنگی و ورزشی خیابان سپاه به صورت مشارکتی در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

 

مدیر منطقه ۸ شهردار اصفهان در خصوص مالکیت شهربازی ملک شهر گفت: مالکیت شهربازی  ملک شهر با بنیاد مستضعفان است و در اختیار شهرداری نیست.

 

تمام منازل شهري اصفهان صاحب پلاک آبي مي شوند

وي  همچنین به ساماندهی پلاک های منازل منطقه ۸  اشاره کرد و گفت: حدود ۲ هفته گذشته جلسه ای  برگزار شد و برای کل مناطق شهری اصفهان قراردادی منعقد شده است که امسال مسائل  پلاک آبی منازل برطرف شود.

نصوحی همچنین با اشاره به فعالیت های موازی کاری سازمان های خدماتی، گفت: بعضی از سازمانهای خدماتی حفاری هایی می کنند که باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می شود.

 

شهروندان منطقه هشت از خريد زمين هاي قولنامه اي خودداري کنند

وي در ادامه با اشاره به مشکل خريد زمين هاي قولنامه اي  در سطح منطقه، گفت: از طریق روزنامه و صدا و سیما و بیلبوردهای پی در پی اطلاع رسانی انجام می شود و به شهروندان متذکر می شویم که از خرید زمین های قولنامه ای خودداری کنند.

نصوحی افزود: منطقه  ۸ با توجه به جمعیت زیاد حدود ۲۸۰ هزار نفر، مهاجر پذیراست  و قومیت های زیادی در این منطقه وجود دارد و این افراد با ورود به این منطقه سریعا اقدام  به خرید زمین های قولنامه ای می کنند  و به این دلیل مشکلات برای منطقه و شهر ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین مشکلاتی که این منطقه با آن دست به گریبان است بحث زمین های قولنامه ی عادی است، گفت: تاکید ما براین است که این زمین ها توسط شهروندان خریداری نشود چه بسا که این زمین ها در طرح شهرداری باشد و به این وسیله همه ی سرمایه ی خود را ازدست بدهند.

مديرمنطقه هشت شهرداري اصفهان با اشاره به بودجه شهرداري منطقه هشت طي دو سال، افزود: اين بودجه در سال گذشته 122 ميليارد تومان و در سال جاري نيز 123 ميليارد تومان است.

مطالب پیشنهادی