به گزارش مفتاح، موسسه خیریه "شلتر" پیش بینی کرد که تا سال 2020 بیش از یک میلیون از خانوارهایی که در حال حاضر کرایه نشین هستند، بی خانمان می شوند.

براساس نقل از گاردین، یافته های تحقیق موسسه خیریه "شلتر" حاکی از آن است که ترکیبی از معضلات دستمزدهای پایین، متوقف نمودن یارانه های دولتی و در نهایت افزایش کرایه خانه می تواند در سال 2020  به بحرانی شدید بی خانمانی در انگلیس تبدیل گردد.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود که تا سال 2020 بیش از یک میلیون از خانوارهایی که در حال حاضر کرایه نشین می باشند، به دلایل فوق الذکر، بی خانمان شوند.

در این گزارش همچنین آمده است: در گذشته جمع آوری پس انداز برای خانواده ها جهت خرید مسکن مشکل بود، اما در سال های اخیر، تهیه کرایه ماهیانه جهت پرداخت به صاحب خانه برای خانوارها، مشکل شده است.

انتقادات در حوزه مسکن از دولت، پس از آتش سوزی در برج "گرنفل" لندن و آشکار شدن بی توجهی دولت نسبت به ایمنی و امنیت افراد، بالا گرفت.

طبق گزارش شلتر در 83 درصد از مناطق انگلیس، درآمد افراد با افزایش اجاره بها و همچنین کمک های هزینه های دریافتی مسکن از سوی دولت سنخیت ندارد.

از یک میلیون خانواری که بر اساس این گزارش در معرض بی خانمان شدن هستند، حدود 211 هزار خانوار، دارای افراد معلول و ناتوان هستند.

آمار افرادی که به عنوان بی خانمان در انگلیس به ثبت رسیده اند، از سال 2011 تاکنون حدود 78 درصد افزایش یافته است.

منبع: ستاد حقوق بشر

مطالب پیشنهادی