16:02 1396/04/07

به گزارش مفتاح، در سال 2016 بیش از 450 هزار مورد ناپدید شدن و فرار کودکان از خانه در آمریکا به پلیس گزارش شد.

براساس نقل از پایگاه اینترنتی یو اس ای تودی، ژوئن گذشته هیلی برنز شانزده ساله از خانه اش در شارولوت خارج شد و دوازده ماه آشفتگی و بی تابی در خانه برجای گذاشت.

هیلی این هفته زنده و سالم در خانه مردی سی و یک ساله در جورجیا پیدا شد که پیش تر با او از طریق اینترنت در تماس بود. هیلی تنها یکی از چهارصد و شصت و پنج هزار و ششصد و هفتاد و شش کودکی است که ناپدید شدن آنها در سال 2016 به پلیس فدرال آمریکا گزارش شد.

نانسی مک براید، مدیر مرکز ملی کودکان ناپدید و استثمار شده فلوریدا، گفت اغلب کودکانی که ناپدید می شوند از خانه فرار کرده اند. این مرکز در سال 2016 با همکاری نهادهای انتظامی و خانواده ها روی بیش از بیست هزار و پانصد مورد کودکان ناپدپد شده کار کرد.

نود درصد این موارد، فرار از خانه بود. کارشناسان یکی از وجوه آزار دهنده ناپدید شدن کودکان را آمار بالای مواردی می داند که کودکان به کمک فن‌آوری فریب خورده اند.

در زمانی که هیلی ناپدید شد، خانواده او وقتی پی برد هیلی آنلاین با غریبه ها گفتگو می کند، تلاش کردند استفاده دخترشان را از رایانه محدود کنند. آنها می گویند هیلی که اکنون هفده سال دارد، حتی تلفن همراه نداشت، اما آنها فکر می کردند او با کسی گفتگو می کند و برای دیدار با او خانه را ترک کرده است.

دیوید فینکلهور، رئیس مرکز تحقیقاتی جرایم علیه کودکان در دانشگاه نیوهمشایر، در این باره گفت، والدین باید برای ایجاد ارتباط قوی با کودکان خود تلاش کنند، وقتی رابطه با کودکان ضعیف می شود، خطر افزایش می یابد.

مک براید نیز در این باره گفت، وقتی رابطه با والدین قوی نیست، گفتگو کاهش می یابد و این مساله کودکان را در مقابل صیادان آسیب پذیر می کند. رابطه خوب برای برقراری ارتباط کلامی مناسب و در نتیجه ایجاد اعتماد اهمیت دارد. اگر ماجرایی در جریان است، مهم است والدین قادر باشند به کودکان خود بگویند، اگر کسی به سراغ تو آمد و تو در کنار او احساس راحتی کردی، می توانی نزد من بیایی. اگر این اتفاق بیافتد آنگاه والدین می توانند از رویدادی بد جلوگیری کنند.

مک براید در ادامه افزود، فکر نمی کند قطع کردن ارتباط کودکان با رسانه های اجتماعی راه حل مناسبی باشد، چون بچه ها به هر حال این کار را انجام خواهند داد. در عوض با آنها صحبت کنید. بچه ها را وادار کنید به شما بگویند دوست دارند در اینترنت به کجا بروند. درباره چگونگی عینیت یافتن خطرات دنیای مجازی در دنیای واقعی با آنها گفتگو کنید.

منبع: صدا و سیما

مطالب پیشنهادی