به گزارش مفتاح، در سال 2014 به ازای هر 100 هزار کودک و نوجوان زیر 17 سال، 6.1 نفر با اسلحه خودکشی کردند، در حالی که در سال 2007 این رقم 0.1 به ازای هر 100 هزار نفر بود.

براساس نقل از خبرگزاری "رویترز"، نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می دهد که شمار کودکان آمریکایی که با اسلحه خودکشی می کنند، بین سال‌های 2007 تا 2014 به شدت افزایش یافته است.

براساس این مطالعه، در سال 2014 به ازای هر 100 هزار کودک و نوجوان زیر 17 سال، 6.1 نفر با اسلحه خودکشی کردند، در حالی که در سال 2007  این رقم 0.1 به ازای هر 100 هزار نفر بود.

براساس این مطالعه که نتیجه آن در نشریه آنلاین "Pediatrics" منتشر شده است، خودکشی در این رده سنی اقدامی آنی است و آمار نشان می دهد کسانی که قصد خودکشی دارند، قبل از اقدام به این کار، مدت 10 دقیقه یا حتی کمتر به این مسئله فکر می کنند.

"کاترین فولر" و "لیندا دالبرگ" دو دانشمندی که در مرکز آمریکایی نظارت و پیشگیری از بیماری‌ها کار می کنند، این مطالعه را انجام داده اند.

در این دوره زمانی هفت ساله مورد مطالعه، هر سال 493 کودک و نوجوان حداکثر 17 ساله با سلاح گرم خودکشی می کنند. در این رده سنی، شمار مرگ و میرهای ناشی از شلیک گلوله در هر سال، 1300 مورد است که بیشتر این قربانیان پسر بچه هستند.

طی چند دهه گذشته،  اصابت گلوله پس از تصادفات رانندگی، دومین عامل مرگ و میرهای کودکان آمریکایی است. اما از آنجا که سفرهای جاده ای بیش از پیش امن تر شده است، شمار مرگ و میرهای ناشی از تیراندازی در این رده سنی همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

براساس این مطالعه، در میان گروه های بزرگ جمعیتی، پسر بچه‌های آفریقایی تبار بیشتر در معرض تیراندازی مرگبار از سوی فرد دیگری هستند و احتمال خودکشی با اسلحه در بین کودکان سفید پوست و سرخ پوست‌های آمریکایی  چهار برابر بیشتر از کودکان جوامع آفریقایی تبار و اسپانیایی تبار است.

دکتر "رابرت سیج"، متخصص کودکان که در این مطالعه شرکت نداشته است، گفت طی چند سال اخیر شمار مرگ و میر کودکان آمریکایی بر اثر شلیک گلوله تقریبا ثابت مانده است، زیرا به رغم روند نزولی شمار قتل‌ کودکان با سلاح گرم، میزان خودکشی آنها با اسلحه به شدت افزایش یافته است.

دکتر "الیوت نلسون"، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ورمونت گفت آکادمی اطفال آمریکا همواره اعلام می کند امن ترین خانه‌ها، خانه هایی است که در آن اسلحه وجود ندارد، اما والدین معمولا به این پیام توجهی ندارند. بنابراین پزشکان به والدین توصیه می کنند که برای پیشگیری از خودکشی کودکان اسلحه خود را در مکانی امن نگهداری کنند.

مطالب پیشنهادی