14:18 1397/12/27

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، شهردار بهارستان که به تازگی سکاندار شهر بهارستان شده است با حضوررئیس وتعدادی از اعضای شورای شهربهارستان به میان خبرنگاران آمدند تا گزارشی از وضعیت موجود این شهر ومشکلات آن ارائه دهند.

شهردار بهارستان اما پیاده شدن مدیریت واحد شهری و محقق شدن درآمد پایدار برای شهرداری را زمینه ساز برطرف شدن بسیاری از مشکلات دانست. داود بحیرایی تکمیل شدن تلاش ها را ملزم به اجرای مدیریت شهری ، کاهش موازی کاری‌ها و هزینه‌ها دانست تا برآیند آن خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان باشد.

وی در ادامه با اشاره به محقق شدن 84 درصدی بودجه 570 میلیاردی شهر بهارستان گفت: نسبت به سال گذشته 62 درصد رشد داشته‌ایم و این نشان از رغبت شهروندان به پرداخت عوارض وساخت وساز بوده است.

وی در ادامه از کم بودن تعلق خاطر مردم به شهر گفت وادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات شهر نبود بیمارستان وآرامستان است. و قتی مردم نمی توانند فرزندانشان را در بهارستان به دنیا بیاورند وعزیزانشان را در بهارستان به خاک بسپارند، تعلق خاطر کم می شود. که امیدواریم اقداماتی که در حال انجام است به ثمر بنشیند ومشکلات حل شود.

توجه به زیبا سازی شهر وخدمات عمرانی وشهری یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری عنوان شد که بودجه 23 میلیاردی خدمات عمرانی وشهری به 100 میلیارد در سال 97 رسیده است وبا رشد 20 درصدی مواجه بوده است.

توجه به حمل ونقل مردم بهارستان یکی از اولویت های مطرح شده شهردار جوان بهارستان بود. به گفته وی با به وجود آمدن اوضاع اقتصادی اخیر توان سازمان حمل ونقل شهرداری بهارستان 4 برابر کاهش یافته است اما تلاش شده در خدمات رسانی خللی وارد نشود. روزانه در بهارستان 23 هزار سفر بین شهری اتفاق می افتد و هزینه قابل توجهی به همراه دارد.

تکمیل فرهنگ سرا، احداث باغ بانوان، ساماندهی پسماند شرق اقداماتی است که در دست تکمیل شدن است.

بحیرایی به حل شدن مشکل کریدور شمال جنوب با تکمیل قطار شهری در سه سال آینده اشاره داشت وگفت: قول داده شده است تا قطار شهری در سه سال آینده به بهره برداری برسد و بسیاری از مشکلات ما در این کریدور که مشکلات زیادی دارد حل شود. تکمیل کمربند شرق با کمک سازمان همیاری، نیز می توانند تردد در شهر بهارستان را بهبود بخشد که امیدواریم در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی در ادامه بودجه امسال شهر بهارستان را 62 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت : برنامه های عمرانی وفرهنگی با قوت در شهر بهارستان انجام خواهد ش دو تشکیل کمیته فرهنگ شهروندی در شهر بهارستان برای بهبود رفتارهای شهروندی اتفاق خواهد افتاد. البته شما در شهر بهارستان شاهد نزاع نیستید، چون شهر بهارستان یکی از باسواد ترین شهرهای کشور است ومردم با فرهنگ‌های مختلف کنار یکدیگر به مسالمت در حال زندگی هستند.  

 

 

محبی رئیس شورای شهر بهارستان نیز از اقدامات شورا برای حل شدن مشکلات شهر بهارستان گفت وافزود: در طرح توسعه شهرهای جدیدی اضافه شدن 41 هزار واحد مسکونی سهمیه شهر بهارستان است که باید به مرور انجام شود.

وی تلویحا از مخالفت با ساخت این واحدهای مسکونی گفت وافزود: ساخت مسکن در بهارستان فوایدی دارد واشتغال زایی دارد، اما وقتی زیر ساخت های لازم برای خدمت رسانی به مردم وجود ندارد وما همچنان در فازهای موجود دچار مشکل هستیم، ساخت این واحدها منطقی به نظر نمی رسد.

وی در خصوص ساخت بیمارستان در شهر بهارستان گفت: مقاومت‌های زیادی انجام می شود ودلیل را نزدیک بودن تا بیمارستان الزهرا مطرح می‌شود اما آیا بیمارستان الزهرا ظرفیت پذیرش بیماران شهر بهارستان را دارد. شرکت عمران زمین رایگان در اختیار گداشته است و 6 هزار متر مربع هم برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است. دنبال هستیم تا مشکلات ساخت این مراکز درمانی مرتفع شود.

 

بهارستان به بخشداری نیاز دارد

نصر عضو شورای شهر بهارستان نیز از تلاش شورا برای حل شدن مشکلات شهر بهارستان گفت وافزود: دو مدیریتی بودن شهر بهارستان یکی از مشکلات ما در شهر بهارستان است. ایجاد بخشداری می تواند بسیاری از مشکلات شهر را حل کند وهمدل بودن نمایندگان در محقق شدن این موضوع بسیار کمک کنده است.

وی در ادامه مستقر شدن دستگاه های دولتی را ملزوم به ایجاد بخشداری در بهارستان دانست وگفت: مردم برای دریافت یک مجوز حفاری باید تا فرمانداری بروند وبسیاری از ترددهای مردم به شهر اصفهان با استقرار بخشداری ودستگاه‌ها حل خواهد شد.

نصر از ارتقا رتبه شهرداری بهارستان از 7 به 9 در سال جدید خبر داد و گفت: بعضی از کوچه ها ی شهر بهارستان هنوز روکش آسفالت ندارد و مطالبه قیر از سازمان همیاری ها مشکلات زیادی برای ما دارد، امیدواریم با افزایش رتبه بسیاری از مشکلات حل شود.  

 

مطالب پیشنهادی