احمدرضا دلیران فیروز دبیر کمیته تحقیق و پژوهش فدراسیون گلف: گردشگری گلف فرصتی نوظهور

بازگردانی از احمدرضا دلیران فیروز دبیر انجمن وودبال و دبیر کمیته تحقیق و پژوهش و عضو شورای اطلاع رسانی و بین الملل فدراسیون گلف/زهرا مراوندی عضو کمیته امور بین الملل هیئت گلف استان اصفهان

گلف سالانه هزاران مسافر را با هدف سرگرمی، بازی و انجام مسابقه جذب می کند.

با توجه به این اشتیاق برای یک ورزش، بسیاری از سازمانهای جهانی و آژانس های مسافرتی اقدام به برگزاری تورهای گلف کرده اند که این امر نه تنها باعث تقویت این ورزش می شود بلکه باعث ایجاد فرصت هایی برای گردشگری در آن مکان خاص می شود.

گلف نه تنها یک ورزش درآمدزا است، بلکه یک فرصت ساز برای خدمات مسافرتی و مهمان نوازی مانند هتل ها، رستوران ها، اتومبیل ها و خطوط هوایی است.

کشورهای مختلف نیز تشخیص داده اند که گردشگران گلف بیشتر از متوسط گردشگران هزینه می کنند و بنابراین سرمایه های زیادی برای بهره مندی از درآمد خارجی اضافی سرمایه گذاری می کنند.

گردشگری گلف:مزایا

گلف چیزی فراتر از یک بازی است.

یکی از مهمترین مزایای گردشگری گلف این است که درآمد بالایی کسب می کند.

گلف به عنوان بازی افراد ثروتمند فرض می شود.

در کشورهای در حال توسعه مانند هند، گردشگری گلف یک مزیت برای درآمدزایی است.

از طریق هتل ها، رستوران ها و موسسات خرده فروشی رشد اقتصادی ایجاد می کند. گردشگری گلف جدا از مزایای اقتصادی آن می تواند مقاصد جدید گردشگری ایجاد کند و همچنین می تواند به توسعه زیرساخت های جدید کمک کند.

همچنین فرصت خوبی برای افزایش حمایت جامعه از ورزش و رویدادهای ورزشی ایجاد می کند.

گردشگری گلف همچنین بازدیدکنندگان بالایی را جذب می کند، و این باعث افزایش حمایت جامعه از ورزش و رویدادهای ورزشی می شود. همچنین باعث بهبود  جامعه نیز میگردد.

گردشگری گلف:محرک ها و محدودیت ها

امروزه، افراد در حال افزایش اوقات فراغت بیشتری برای فعالیتهایی مانند گردشگری گلف هستند.

پیشرفت در فناوری منجر به صرف وقت بیشتر برای بسیاری از افراد شده است، بنابراین افزایش مقدار پول و بهبود فن آوری به ویژه در جوامع غربی باعث انگیزه افراد برای سرمایه گذاری بیشتر در گلف می شود.

این عامل خاص، بخش جهانی جهانگردی گلف را هدایت می کند.

بعلاوه ، با حمل و نقل آسان مانند خطوط هوایی، مسافران می توانند برای شرکت در مسابقات گلف به مکان های مختلف نقل مکان کنند.

آنها نه تنها در این ورزش شركت می كنند بلكه در شهرهای مختلفی كه ورزش گلف برگزار می شود به گشت و گذار می پردازنند كه این امر باعث ایجاد توسعه قوی در بخش گردشگری گلف می شود.

تغییر روند مسافران همچنین عامل رشد گردشگری گلف است.

مسافرانی که قبلاً گلف را به عنوان گزینه ورزشی در نظر نمی گرفتند، اکنون به دنبال شرکت در دوره ها ی گلف در سطح خود به طور مستقل هستند.

تنها عاملی که مانع رشد گردشگری گلف می شود، گران بودن آن است.

گلف به عنوان یک ورزش در افراد متمول فرض می شود و برای همه  مقرون به صرفه نیست، این عمده ترین محدودیت در رشد بخش گردشگری گلف است.

جهانگردی گلف:چشم انداز

مکان های جدید در محل بازی گلف، فرصت های امیدوار کننده ای را در بخش گردشگری گلف در آینده ایجاد خواهد کرد.

ایجاد یک مجموعه محلی احتمالاً باعث جذب رویدادهای آینده در گلف خواهد شد که به طور خودکار بخش گردشگری گلف را رشد می دهد. مشارکت بخش دولتی در چنین رویدادهایی فرصتی برای رشد قوی در جهانگردی گلف ایجاد می کند.

بازار گردشگری گلف:تجزیه و تحلیل 

برای تجزیه و تحلیل بازار گردشگری گلف لازم است که این بازار را از لحاظ برنامه، نوع محصول و کاربر تقسیم بندی شود.

این تقسیم بندی ها به تعیین بخشهایی از بازار کمک می کند که بیش از سایرین پیشرفت خواهند کرد.

تجزیه و تحلیل تقسیم بندی اطلاعاتی را در مورد عناصر اصلی فراهم می کند که بخشهای خاص را بهتر از دیگران رشد می دهند.

این امر کمک می کند تا استراتژی های سرمایه گذاری مناسب درک شود.

بازار جهانی گردشگری گلف بر اساس نوع محصول، برنامه ها و کاربران آن نیز تقسیم بندی شده است.

بخش بازار گردشگری گلف بر اساس نوع محصول:

گردشگری در اوقات فراغت

جهانگردی مسابقات

جهانگردی تجاری

بخش بازار گردشگری گلف بر اساس برنامه:

داخلی

بین المللی

تجزیه و تحلیل منطقه ای بازار گردشگری گلف شامل موارد زیر است:

آسیا و اقیانوسیه(ویتنام، چین، مالزی، ژاپن، فیلیپین، کره، تایلند، هند، اندونزی و استرالیا)

اروپا(ترکیه، آلمان، روسیه انگلستان، ایتالیا، فرانسه و غیره)

آمریکای شمالی(ایالات متحده، مکزیک و کانادا)

آمریکای جنوبی(برزیل و غیره)

خاورمیانه و آفریقا(کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مصر)

حتی بخش املاک و مستغلات نیز به صنعت پردرآمد گردشگری گلف کشانده شده است.

این امر شاهد ظهور استراحتگاه های نفیس گلف است که هر یک سعی در برجسته شدن به عنوان مکانی را دارند که تجربه گلف را ارائه می دهد.

هم اکنون برخی از بهترین زمین های گلف را می توان در اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا و آسیا یافت.

هر قاره در تلاش برای افزایش درآمد از گردشگری گلف در تلاش است تا خود را از بقیه جدا کند.

گلف اکنون سالانه حدود 20 میلیارد دلار درآمد دارد و به خودی خود می تواند میلیون ها نفر را در سراسر جهان جذب کند.

تقریباً 56 میلیون نفر در سراسر جهان گلف بازی می كنند كه 26.7 میلیون نفر از این تعداد در ایالات متحده، 5.5 میلیون نفر در اروپا، 5 میلیون نفر در كانادا، 14 میلیون نفر در ژاپن و 3.8 میلیون نفر در انگلستان زندگی می كنند.

در این میان حدود 5 تا 10 درصد از افراد سفرهای جهانی دارند و تنها هدف آنها بازی گلف است.

این تعداد در طول سالها به طور مداوم در حال افزایش است زیرا کشورهای بیشتری از گردشگری گلف به عنوان منبع اصلی ارز استفاده می کنند.

خوشبختانه، کشورهای در حال توسعه نیز از گردشگری گلف عقب نمانده اند.

این کشورها تشخیص داده اند که گردشگران گلف معمولاً هزینه می کنند و بنابراین سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند تا از مزایای درآمد خارجی اضافی بهره مند شوند.

در 140 کشور جهان حدود 32000 زمین گلف وجود دارد.

مقصد محبوب گردشگری گلف شامل اسپانیا، آمریکای شمالی و پرتغال است.

بیش از نیمی از زمین های گلف جهان (17000)در ایالات متحده آمریکا است و اروپا حدود 6000 زمین دارد.

با این حال، مقاصد نوظهور گلف مانند مالزی، مصر، مکزیک و چین با ارائه تجربه گلف با کیفیت و قیمت مناسب، رقابت فزاینده ای را در بازارهای سنتی گلف ارائه می دهند.

انتظار می رود آفریقای جنوبی، ترکیه و دبی امارات نیز در لیست محبوب ترین مقاصد گردشگران گلف شرکت کنند.

در نتیجه، آینده جهانگردی گلف درخشان و حتی سودآورتر به نظر می رسد.

آگاهی از این ورزش در سطح جهانی به سرعت در حال رشد است. تخمین زده می شود که تقاضا و عرضه گلف سالانه با سرعت ثابت 12 درصد در حال افزایش است.

این امر در استراحتگاه های گلف و فرصت های شغلی مرتبط با آن افزایش یافته است. خلاقیت در رابطه با زمین های جدید گلف در اوج است و حتی برنامه هایی برای بازی گلف در فضا وجود دارد!

بازگردانی از احمدرضا دلیران فیروز دبیر انجمن وودبال و دبیر کمیته تحقیق و پژوهش و عضو شورای اطلاع رسانی و بین الملل فدراسیون گلف/زهرا مراوندی عضو کمیته امور بین الملل هیئت گلف استان اصفهان

برگرفته از سایت های: 

www.futuremarketinsights.com/reports/golf-tourism-sector-overview

www.tourism-review.com/travel-tourism-magazine-golf-tourism-the-growing-industry-article2159

مطالب پیشنهادی