16:04 1397/11/19

مفتاح: حسین توکلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا افزود: داوطلبان باید از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ماه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه دوم اسفندماه ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش به جزئیات آماری داوطلبان دکتری ۹۸ اشاره کرد و گفت: با اتمام مهلت ثبت نام در آزمون دکتری سال ۹۸، تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ داوطلب برای این دوره از پذیرش دکتری اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، ۸۴ هزار و یک نفر زن و ۱۱۱ هزار و ۵۹۹ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر، ۴۲.۹۵ درصد داوطلبان را بانوان و ۵۷.۰۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی این نکته را هم یادآور شد: این درحالیست که در آزمون دکتری سال ۹۷، حدود ۲۲۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند و این آمار، امسال تقریبا ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر کمتر شده است.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش دانشجوی دکتری سال ۹۸ در ‌۶۲ کد رشته گروه علوم انسانی، ۴۶ کد رشته گروه علوم پایه، ۶۰ کد رشته گروه ‌فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته گروه کشاورزی و منابع طبیعی، هفت کد رشته گروه هنر، ۲۶ کد رشته گروه دامپزشکی و ۹ کد رشته گروه زبان برای دوره ‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام ‌نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین پردیس‌ خودگردان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری سال ۹۸ در هفت گروه آموزشی و در ۲۴۵ کد رشته امتحانی، جمعه سوم اسفندماه ۹۷ برگزار می‌شود.

نتایج نهایی آزمون ورودی دوره دکتری، دهه اول شهریورماه ۱۳۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

همشهری آنلاین

مطالب پیشنهادی