21:54 1397/11/27

به گزارش مفتاح،با نزدیک شدن به ماه پایانی سال فروش انواع کالا در بازارها با افزایش روبه رو شده است به نحوی که هرکس با وجود رکود و البته کمبود منابع مالی در تلاش برای خرید مایحتاج خود برای شب عید است. اما متأسفانه این روزها اوضاع خرید وفروش خودرو خوب نیست و کمتر خریداری در بازار وجود دارد.

امروز فقط خریداران خودرو چشم به قیمت‌های فضای خودروهای داخلی دوخته‌اند و دلیل این موضوع همچنان برای آنها یک علامت سوال بزرگ است. در حال حاضر خرید پراید هم برای مردم به یک رویا تبدیل شده و کمتر کسی حاضر به پرداخت ۴۵ میلیون تومان برای خرید این خودرو است.

اوضاع این روزهای بازار بلاتکلیف خودرو در حالی بدتر می‌شود که قرار بود خودروسازانی که مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده‌اند عرضه خودرو را به بازار آغاز کرده و مانع دلال بازی‌ها و افزایش بی منطق قیمت ها شوند اما متأسفانه با وجود افزایش قیمت ها هنوز عرضه خودرو به بازار اتفاق نیفتاده و خودرو هر روز گران تر از دیروز می‌شود.

فعالان بازار دلیل افزایش اخیر قیمت را فروش خودرو آنهم مطابق با حاشیه بازار توسط خودروسازان می‌دانند به اعتقاد آنها افزایش قابل توجه قیمتها باعث شده تا هیچ معامله‌ای در بازار انجام نشود و اکثر خریداران خودرو با توجه به قیمت‌ها دست از خرید کشیده و منتظر ثبات بازار هستند. فروشندگان خودرو معتقدند خودروسازان چندین بار درخواست قیمت‌گذاری خودرو متناسب با حاشیه بازار را اعلام کرده بودند که امروز به هدف خود دست پیدا کرده و با وجود فروش خودرو با حاشیه بازار هیچ عرضه‌ای ندارند.

در حال حاضر هیچ خودرویی وارد بازار نمی شود و حتی کسانی که خودرو پیش خریده کرده اند هم با وعده تحویل محصولات خود آنهم در ماه های آینده روبه رو هستند. از طرفی وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی هم واکنشی به بازار افسار گسیخته قیمت ها در بازار خودرو ندارند و همین سکوت باعث شده تا امروز هم خودرو تا ۱۳ میلیون تومان گران شد.

در بازار امروز متأسفانه قیمت پراید ۱۱۱ به کانال ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با افزایش ۸ میلیون تومانی به قیمت ۸۷ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۵ تیپ ۵ نیز با افزایش ۷ میلیون تومانی به ۸۸ میلیون تومان ۸۱ میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضرپژ و۲۰۶ صندوق‌دار با افزایش ۱۱ میلیون تومانی با قیمت ۹۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۶ میلیون تومانی با قیمت ۷۶ میلیون تومان، پژ و۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی قیمت ۸۸ میلیون تومان، استپ وی با افزایش ۷ میلیون تومانی با قیمت ۱۴۴ میلیون تومان، سمند EF7 با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین چانگان با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان و دنا با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۹۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی