11:30 1396/10/12

به گزارش مفتاح، بیش از سه سال از آیین تقدیر از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر می‌گذرد و این روزها کسی یادی از جهادگران عرصه فرهنگ نمی‌کند.

بیش از 3 سال از آیینی ارزشمند می‌گذرد؛ آیینی که «تقدیر از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر» نام داشت و در 1393 برگزار شد. آیینی که در آن 32 نفر از تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر تکریم شدند و این تکریم باعث انرژی بخشی برای این افراد بود تا با نیروی بیشتری به کار خود ادامه داد و این تلاش‌ها را دو چندان کنند.

مقام معظم رهبری در بسیاری از سخنرانی‌های ارزشمندشان بر اهمیت تلاش در عرصه فرهنگ و هنر تاکید کردند. تاکیداتی چندین بار تکرار شدند و این تکرار نشان از حیاتی بودن این مهم است. این اهمیت تا جایی بالا می‌رود که امام خامنه‌ای می‌فرمایند که دغدغه این روزهایشان سیاسی نیست، بلکه ایشان مدتهاست که دغدغه فرهنگ و هنر را دارند.

حال که مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی دارند و این موضوع را چندین بار به صورت علنی اعلام کرده‌اند؛ چرا مسئولان فرهنگی با نیز به فکر تشویق جهادگران عرصه فرهنگی باشد؟ حال که کشور‌های غربی، کمر بر نابودی فرهنگ و هنر ایران بسته‌اند چرا چند سالی است کسی به فکر تکریم از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر نمی‌افتد؟

آیا جهادگران تمام شده‌اند و دیگر کسی در این جبهه فعالیت نمی‌کند؟ چرا برنامه‌ای که برای تکریم از هنرمندانمان شکل گرفته بود، به یکباره به پایان رسید و تمام  شد؟ آیا مسئولان فرهنگی کشورمان هم راستا با مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی دارند؟ یا این که این روزها مسئولان فرهنگیمان سنگر سیاست را برای خود برگزیده‌اند؟

بنابراین گزارش؛ محمدعلی دشت گلی رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان گفته بود:« مراسم تقدیر از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر اسفند ماه سال 93  به همت سپاه محمد رسول الله (ص) تهران با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اما برای برگزاری امسال، وضعیت مشخصی ندارد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب در تمام عرصه ها و به خصوص حوزه فرهنگی حضور فعال داشته است. سرمایه گذاری و اجرای نمایشی با موضوع جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان و ساخت فیلمی از این شهید بزرگوار از جمله اقدامات فرهنگی است که به حمایت سپاه محمدرسول الله (ص) انجام می‌شود. شاید پیش از شکل گیری برنامه نقدهایی وجود داشت ولی با اعلام اسامی هنرمندان و فرهنگیان بازخوردهای خوبی در بین جامعه رسانه و هنرمندان داشت. فرهنگیانی که این نشان را دریافت کردند با نگاهی فراجناجی  انتخاب شده بودند و فقط به موضوع تخصصی فرهنگ و هنر فاخر ایران زمین پرداخته بود.»

در مراسمی که اسفندماه سال 1393 برگزار شد، چهره‌هایی نظیر استاد محمود فرشچیان، استاد حمید سبزواری، سیدعلی موسوی گرمارودی، زنده‌یاد دکتر حسن حبیبی، سیدکمال خرازی، شهید سیدمرتضی آوینی، مرحوم رسول ملاقلی‌پور، ابراهیم حاتمی‌کیا، احمدرضا درویش، داود میرباقری، تقی علی قلی‌زاده،‌ مجید انتظامی، شهریار بهرانی، سیدعلی قائم‌مقامی، احمد مرادپور، روح‌الله برادری، مرحوم علی‌اکبر ترابی‌فرد، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، حسین شریعتمداری، سیدعزت‌الله ضرغامی، حجت‌الاسلام شهید عباس شیرازی، شهید غلامرضا رهبر، امیر شهید عباس واعظی، بیژن نوباوه‌، احسان رجبی، غلامعلی حداد عادل،‌ دکتر حسن شکری، مرتضی سرهنگی، گل‌علی بابایی، حمیدرضا مقدم‌فر، سیده زهرا حسینی و محبوب معراجی‌پور نشان ویژه افتخار و لوح تقدیر دریافت کردند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی