11:00 1397/11/03

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های كشاورزی شهرداری اصفهان: شهرک خوار و بار اصفهان تابستان 98 بهره برداری می شود/ ساماندهی اصناف یکی از اولویت های مهم شهر است

                                 

 

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های كشاورزی شهرداری اصفهان ساماندهی اصناف مختلف که زمینه ساز مشکلات ترافیکی در بعضی معابر می شوند را یکی از اولویت ها برشمرد و گفت: برای این ساماندهی همکاری اصناف شرط لازم است.

 

به گزارش مفتاح، محمد مجیری در سلسله نشست های "سه شنبه ها با رسانه"، با اشاره به اینکه عدم استقرار واحدهای صنفی در مکان مناسب یکی از مشکلات شهر اصفهان به شمار می رود، اظهار کرد: حدود 90 اتحادیه صنفی در حوزه مشاغل مختلف در شهر اصفهان فعالیت می کنند که استقرار نامناسب، مشکل مشترک همه آن ها است.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی که مشکلات ترافیکی برای شهر ایجاد کرده اند باید با همدلی میان اصناف، منسجم شده و به صورت مجتمع های دارای پارکینگ به مردم خدمات رسانی کنند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های كشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در همین راستا زمینی 14 هکتاری برای استقرار واحدهای نساجی که اکنون در کردآباد مستقر هستند، در مجاورت ترمینال شرق، در ابتدای جاده نائین در نظر گرفته ایم، بیان کرد: البته برای تخصیص این زمین به شهرک نساجی اصفهان ایراداتی از سوی سازمان محیط زیست مبنی بر قرار گرفتن این شهرک در داخل شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان، مطرح شده است.

وی با بیان اینکه اگر الزامات محیط زیستی در رابطه با فعالیت واحدهای کارگاهی لحاظ شود، مانند شهرهای اروپایی شهرک های صنعتی می توانند در کنار شهرها فعالیت کنند، گفت: در صورت صدور مجوز از سوی محیط زیست تغییر کاربری زمین هم انجام و کار احداث شهرک آغاز می شود.

*ساخت بازار خوار و بار و خشکبار اصفهان تیرماه سال 98 به پایان می رسد

مجیری بیان کرد: بازار خشکبار هم در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان در قالب 45 سوله 520 مترمربعی با دفتر کار، در حال احداث است. عملیات ساختمانی این شهرک تا تیرماه سال آینده به پایان می رسد و با توجه به اینکه فروش سرقفلی به صنف خوار و بار اصفهان آغاز شده، در صورت بهره برداری، قطب خشکبار کشور در اصفهان شکل می گیرد.

وی ادامه داد: سال آینده 66 سوله دیگر هم به این 45 سوله اضافه خواهد شد و در مجموع 111 سوله در اختیار اتحادیه خوار و بار اصفهان، قرار می گیرد. این طرح به صورت مشارکتی با حضور یک سرمایه گذار در حال ساخت است و واحدهای صنفی خوار و بار که به این شهرک منتقل می شوند، باید واحد صنفی خود را ظرف 6 ماه تعطیل کنند.

تلاش برای آزاد سازی 18 هکتار زمین برای موزائیک سازان منطقه دو

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های كشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای ساماندهی استقرار واحدهای صنفی در شهر، اتحادیه صنف تزئینات اتومبیل هم از ما درخواست کرده تا مکانی را به صورت مجتمعی در اختیار واحدهای این صنف قرار دهیم. این واحدها اکنون در خیابان صغیر هستند و مشکلاتی را برای ساکنان منطقه به وجود آورده اند.

وی با اشاره به اینکه استقرار موزائیک سازان خیابان شهیدان منطقه 2 نیز به دلیل تردد خودروهای سنگین، مزاحمت هایی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است، بیان کرد: برای رفع این مشکل جلساتی را با حضور شهردار منطقه 2 برگزار کردیم و در حال آزادسازی 18 هکتار در بختیاردشت برای اختصاص به مجتمع یا شهرک موزائیک سازان اصفهان هستیم.

 

مجیری افزود: سرنوشت شهرک طلای اصفهان نیز به دلیل دغدغه هایی که فعالان این صنف در مورد امنیت واحدها در این شهرک داشته اند، هنوز به صورت کامل مشخص نشده است و اتحادیه طلاسازان اصفهان باید زمین 80 هکتاری که برای این منظور انتخاب شده را تحویل بگیرد و با تشکیل یک شرکت سهامی، اقدام به ساخت واحدها و واگذاری کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 400 واحد ساخت طلا در شهر اصفهان و به ویژه بافت تاریخی فعالیت می کند که آلودگی محیط زیستی برای شهروندان دارد، گفت: زمینی که برای شهرک طلا اختصاص یافته در شهرک جی واقع شده و تمام کارهای اداری آن هم انجام شده است.

طرح بازار محله ای کوثر در دستور کار است

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های كشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بازار تخصصی فروش موتورسیکلت و دوچرخه نیز با زیربنای 72 هزار مترمربع و در زمین 15 هزارمترمربعی در میدان قدس قرار است، ساخته شود که با توجه به هزینه 200 میلیارد تومانی این طرح، باید شهرداری با مشارکت صنف و بخش خصوصی این کار را انجام دهد.

وی در مورد بازارهای کوثر شهرداری نیز با بیان اینکه این بازارها توانسته برای یک هزار نفر در شهر اصفهان شغل ایجاد کند، اظهار کرد: در حال حاضر 14 واحد فروشگاهی کوثر در اصفهان فعال است که پانزدهمین واحد در مجموعه شهید کشوری در حال ساخت و زمین شانزدهمین واحد در خوراسگان در حال آماده سازی است.

مجیری با بیان اینکه برای محله های کوچک که نیازی به فروشگاه های بزرگ ندارند نیز طرح بازار محله ای کوثر در حال اجراست، افزود: یکی از این بازارها در شهرک پینارت(شهرک زاینده رود) تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که 10 درصد از نیاز مردم اصفهان از فروشگاه های بزرگ و 90 درصد از طریق فروشگاه های خرد تامین می شود، گفت: با توجه به این وضعیت، توسعه فروشگاه های بزرگ مانند کوثر منطقی است. برهمین اساس طرح فرانچایز یا ارائه برند "کوثر" به بهره بردارانی که قصد دارند فروشگاه های کوثر را در محلات ایجاد کنند، بعد از دریافت مجوزهای لازم از اتحادیه سراسری فروشگاه های زنجیره ای، در آینده اجرایی می شود.

*عرضه گوشت در بازارهای کوثر با نرخ کمتر از بازار

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های كشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: از بهره برداران بازارهای کوثر تقاضا کردیم تا اجاره غرفه های عرضه گوشت را از قصابان دریافت نکنند تا گوشت با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: قیمت گذاری گوشت در بازارهای کوثر از طریق کمیته قیمت در سازمان انجام می شود تا گوشت با نرخ کمتر از بازار به مردم عرضه شود.

مجیری از ساماندهی بازار گل و گیاه اصفهان و کف سازی آن تا ابتدای اسفندماه جاری خبر داد و گفت: البته این بازار سال آینده به باغ تندرستی که پشت بیمارستان فارابی در حال احداث است، منتقل می شود. مساحت این باغ 14.5 هکتار و بزرگترین بازار بین المللی گل و گیاه کشور است.

وی ادامه داد: برای عرضه میوه و اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال از ظرفیت بازارهای کوثر استفاده خواهیم کرد و برای رفاه مردم، درصدد هستیم تا سهمیه بیشتری از ستاد تنظیم بازار استان برای عرضه گوشت در بازارهای کوثر دریافت کنیم.

مطالب پیشنهادی