به گزارش مفتاح در روز 25 تیر ماه علاوه بر این‌که تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دیداری تدارکاتی به تساوی دست پیدا کرد، شناگر اصفهانی به مسابقات جهانی کره جنوبی اعزام شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان فینا در شهر گوانگجو کره جنوبی پیگیری می‌شود که علی‌رضا یاوری، شناگر اصفهانی به همراه بنیامین قره‌حسنلو دو نماینده شنای ایران امروز برای حضور در این مسابقات تهران را به مقصد کره جنوبی ترک می‌کنند، نمایندگان ایران در پنج ماده با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

✅ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر در دیداری تدارکاتی شهر خودرو قرار گرفت و در پایان با تساوی بدون گل متوقف شد؛ پیش از شروع این بازی سید‌محمد‌رضا حسینی با حضور در فولادشهر از بازیکنان این تیم خداحافظی کرد.

بازیکنان شهر‌خودرو امروز اصفهان را به مقصد مشهد ترک خواهند کرد و قرار است بازی تدارکاتی دوم این دو تیم روز شنبه در شهر مشهد برگزار شود.

✅ در اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان که در تهران در حال برگزاری است، لوسینه آسادوریان، معصومه اسماعیل‌زاده و آناهیس خداوردیان از اصفهان به همراه 18 ورزشکار دیگر از سراسر کشور حضور دارند؛ اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال بانوان تا 28 تیر در سالن بسکتبال آکادمی ملی المپیک ادامه دارد.

✅ از هفته سوم لیگ برتر فوتسال تیم هایپر شاهین‌شهر در ورامین مقابل ستارگان قرار گرفت و در پایان با نتیجه یک بر یک متوقف شد، این سومین تساوی شاگردان رستمی در هایپر است؛ گیتی‌پسند اصفهان نیز برابر آذرخش بندرعباس با نتیجه پر‌گل 10 بر 2 به پیروزی رسید.

در جدول رده‌بندی تیم گیتی‌پسند با 4 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته است و هایپر با 3 امتیاز در جایگاه یازدهم حضور دارد.

✅ لیگ برتر فوتسال بانوان در سال جدید قرار است از 18 مرداد آغاز شود که 14 تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند؛ تیم نامی‌نو اصفهان با هدایت شهناز یاری سال گذشته در پلی‌آف عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

✅ ابیا بووی باکر مدافع میانی اهل نیجریه با عقد قراردادی 2 ساله به جمع سبزپوشان تیم ذوب‌آهن اصفهان پیوست، وی سابقه بازی در تیم‌های کشور مالت و کویت را در کارنامه خود دارد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ روح اله رستمی پاراوزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی جهان در دسته 80 کیلوگرم روی تخته رفت و با مهار وزنه  236  کیلوگرمی موفق به کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران شد.

رستمی که طلای مسابقات جوانان جهان 2008 آمریکا، نقره پارالمپیک 2012 لندن و نشان طلا رقابت‌های پاراآسیایی جاکارتا را در کارنامه خود دارد، در حرکت نخست وزنه 215 کیلویی را مهار کرد، سپس وزنه 225 کیلویی را بالای سر برد و در آخرین حرکت درخواست وزنه 236 کیلوگرمی کرد که در مهار آن موفق بود.

✅ تیم ملی والیبال بانوان ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند که اواخر مردادماه در کره جنوبی برگزار خواهد شد؛ ملی‌پوشان کشورمان برای آمادگی بیشتر جهت حضور در این رقابت‌ها راهی اسلونی شدند و چند اردوی تدارکاتی برگزار کردند.

تیم ملی ایران در ادامه در کرواسی در تورنمتی هم شرکت کرده که در نخستین دیدار مقابل کرواسی قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک (26 بر24، 25 بر 15 و 25 بر 19) پیروز شد.

✅ تیم ملی فوتبال هفت‌نفره کشورمان در پنجمین دیدار خود در مسابقات جام جهانی، با نتیجه 6 بر صفر برابر تیم ملی هلند پیروز شد و روز جمعه می بایست برای ایستادن در جایگاه پنجم به میدان می رود.

✅ پیش از آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا پاراتکواندو نوجوانان و نونهالان، جلسه شورای اجرایی اتحادیه تکواندو آسیا و همچنین مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا برگزار شد؛ میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2020 بزرگسالان در سه بخش کیوروگی، پومسه و پاراتکواندو به لبنان واگذار شد و چهارمین دوره رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا نیز در اردن برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ ایران در سال 2019 میزبانی سه رویداد جام ریاست فدراسیون جهانی، جام باشگاه‌های آسیا و جام فجر را برعهده داشت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ باشگاه بارسلونا اولین پیشنهاد خود را برای جذب نیمار به پاری سن ژرمن ارائه داد، بارسلونا مبلغ 40 میلیون یورو به علاوه انتقال 2 بازیکن را به پاریس داد اما باشگاه فرانسوی بلافاصله این پیشنهاد را رد کرد؛ عثمان دمبله و فلیپه کوتینیو 2 بازیکن بارسلونا هستند که مسئولان آبی- اناری‌ها برای برگرداندن نیمار به پاری سن ژرمن ارائه شدند.

✅ رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آفریقا با رسیدن سنگال و الجزایر به فینال به حساس‌ترین بخش خود رسیده است؛ با رسیدن الجزایر به فینال، پپ گواردیولا امیدوار است تا ریاض محرز بتواند این تیم را به قهرمانی برساند و با رسیدن سنگال به این مرحله هم یورگن کلوپ امیدوار به قهرمانی سادیو مانه شاگرد خود در لیورپول است.

✅ مسئولان باشگاه منچستریونایتد توافقات نهایی را با داوید دخه آ، گلر اسپانیایی‌شان انجام داده و در آستانه امضای قرارداد جدید با او هستند؛ قرارداد فعلی دخه آ در تابستان 2020 به اتمام می رسد، در قرارداد جدید گلر اسپانیایی دستمزد هفتگی‌اش به 350 هزار پوند افزایش پیدا می‌کند.فارس

مطالب پیشنهادی