16:47 1399/09/04

دونالد ترامپ که در برابر «جو خواب آلود» شکست خورد حال و روز خیلی بدی دارد هرچند به شکست خود اعتراف نکرده است.
به گزارش سرویس بین الملل مفتاح نیوز؛ در واقع ترامپ در معادله ای برنده شد که تاکنون در آمریکا سابقه نداشته است:جو بایدن ریاست جمهوری را برد و ترامپ نقش رهبری را برعهده گرفت.
هرچند این مسئله نیز ترامپ را خوشحال نمی کند.
ترامپ که به داشتن«هنر معامله کردن»معروف شده است بعد از شکست در انتخابات به گونه ای رفتار می کند که گویا آینده برای او آغاز شده نه این که به پایان رسیده است.
او می خواهد به رهبر جریان گسترده راستگرای افراطی تبدیل شود که حزب جمهوری خواه را مجبور می کند بین کنار گذاشتن ترامپ یا ادامه حمایت از او یکی را انتخاب کند.
دونالد ترامپ مانند پادشاهی بدون وارث رفتار می کند و آمریکا و رئیس جمهور جدید آن را در برابر مخالفانی منسجم قرار می دهد که آماده اند حتی با سلاح به خیابان ها بریزند.
ترامپ همچنین برای نامزد شدن مجدد در انتخابات سال 2024 برنامه ریزی می کند.
اما آنچه بیش از هر چیز دیگری ترامپ را می ترساند، شکایاتی است که بعد از خروج او از کاخ سفید انتظارش را می کشد. او با پرونده های کیفری و جزایی در نیویورک و پرونده آزار جنسی و فرار از پرداخت مالیات و محروم کردن خواهرش از ارث و بدهی 421 میلیون دلاری شرکت هایش رو به رو است.
باراک اوباما می گوید دو دستگی در آمریکا اکنون عمیق تر از زمانی است که ترامپ به ریاست جمهوری رسید.
با این حال متحد کردن آمریکایی ها که جو بایدن آن را اولویت خود معرفی کرده است، با مانعی به نام میراث ترامپ مواجه است که با تفرقه حکومت کرد.

نشریه انگلیسی ایندیپندنت عربی/به قلم خوری رفیق/مترجم:اکبر زارع زاده

مطالب پیشنهادی