به گزارش مفتاح اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، گفت: طبق اظهارات وزیر بهداشت و گزارشات نهاد‌های نظارتی تخلفاتی در زمینه واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سازمان غذا و دارو و شرکت‌های وابسته به این سازمان وجود دارد.

وی افزود: کمیته‌ای نیز متشکل از 3 عضو کمیسیون بهداشت و 2 نفر از سایر کمیسیون‌های تخصصی به همراه کارشناسانی از وزارت بهداشت ایجاد شده و قرار است تا مدارک و مستندات را بررسی و گزارشی را در این زمینه ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در تشریح تخلفات صورت گرفته در این سازمان، اظهار داشت: برخی از افراد ارز 4200 تومانی دریافت کرده اما بخشی از آن را برای واردات دارو و بخش دیگر آن را در زمینه‌های دیگر هزینه کرده‌اند یا دارویی را که وارد کرده‌اند را با ارز آزاد در بازار فروخته‌اند و یا با واردات یک سری از دارو‌ها که در داخل کشور تولید می‌شده، شرکت‌های داخلی را  دچار مشکل کرده‌اند.

ترکی بیان اینکه قوه قضائیه برخی از متخلفین در سازمان غذا و دارو که در این زمینه تخلف کرده بودند را دستگیر کرده است، خاطر نشان کرد: طبق گفته سخنگوی قوه قضائیه برخی از افراد که در شرکت‌های وابسته به سازمان غذا و دارو بوده‌اند و تخلفاتی را انجام داده‌اند دو تابعیتی بوده‌اند.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس تاکید کرد: کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون تخصصی به این مسئله ورود کرده و با بررسی مستندات در کمیته مشترک مجلس و دولت گزارشی را تهیه و به هیئت رئیسه پارلمان ارائه می‌دهد.

مطالب پیشنهادی