17:28 1398/04/26

به گزارش مفتاح سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش روزافرون استفاده از بیت‌کوین(ارز دیجیتالی) در کشور، گفت: این مسئله مشکلاتی را برای اقتصاد کشور، به‌خصوص صنعت برق ایجاد کرده که باید برای ساماندهی آن اقدامات جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه، در هر صورت استفاده از ارز دیجیتالی در کشور وجود دارد و برای ساماندهی آن می‌بایست چاره‌اندیشی شود، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد این هستیم که افراد از ارزان بودن نرخ برق مصرفی و فضایی که ایجاد شده، از طریق دستگاه‌های "ماینر" اقدام به تولید رمز ارز دیجیتالی می‌کنند که این مسئله باعث شده خساراتی به صنعت برق کشور وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بهتر است دولت در اسرع وقت لایحه‌ای برای تعیین تکلیف ارز دیجیتال به مجلس ارائه دهد، البته معتقدم که ابتدا باید زیرساخت‌های لازم در حوزه قانونگذاری در استفاده از ارز دیجیتال فراهم شود.

کبیری با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین منطقی نیست و ریسک بالایی دارد، گفت: درخواست ما از مردم این است که به این نوع از سرمایه‌گذاری ورود نکنند، زیرا قابل اعتماد و سودده‌ نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سازوکار دقیق و اجرایی استفاده از ارز دیجیتال ابلاغ نشود، گسترش بازار فعالیت‌های امری اشتباه و مغایر با اصول اقتصادی است.تسنیم

مطالب پیشنهادی