به گزارش مفتاح و به نقل از  پايگاه خبري پليس سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" گفت : رصد و پایش کارشناسان این پلیس و همچنین گزارش ها و شکایت های واصله حاکی از آن است که اخيراً افراد سودجو با درج و انتشار پيامک تبليغاتي و يا درج آگهي در شبکه هاي اجتماعي از جمله "تلگرام" با عنوان استخدام در شرکت هاي دولتي و... نظر قربانيان را به خود جلب کرده و به بهانه دريافت هزينه ثبت نام، اطلاعات بانکي و هويتي شهروندان را به سرقت مي‌برند.

وي عنوان داشت: شهروندان توجه داشته باشند که هرگونه گزينش در شرکت‌ها و سازمان‌هاي دولتي از طريق رسانه‌هاي معتبر و سايت های رسمي آن سازمان اعلام مي‌شود و نبایستی به تبلیغات ناشناس در کانال ها و شبکه های اجتماعی توجه کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می کنم مراقب باشند تا در عمليات هاي بانکي در دام سايت هاي فيشينگ نيفتند، از اين حتماً به موارد امنيتي مانند آدرس سايت و وجود پروتکل HTTPS در نوار آدرس بالای سایت توجه داشته باشند.

وي خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش کنند تا کارشناسان پلیس فتا با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

مطالب پیشنهادی