کد خبر : ۸۵۵۱۶ دسته : اصفهان , تاریخ انتشار : ۱۴:۴۰ - پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
اندازه فونت نسخه چاپی
استاندار اصفهان:

تلاش می کنیم در تابستان با مشکل آب شرب مواجه نشویم

 به گزارش خبرنگار مفتاح، استاندار اصفهان گفت: احتمال دارد در تابستان امسال با مشکل آب شرب مواجه شویم اما تمام تلاش خود را می کنیم تا با این مشکل برخورد نکنیم.

رسول زرگرپور در یکصد و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: بحمدالله آمارها نشان می دهد که اصفهان جزو 7 شهر کشور از نظر ارائه خدمات به مسافران مطرح شد بنابراین از آنجایی که هر سال نسبت به سال گذشته تجربیات عوامل اجرایی و مسئولان ذیربط در این زمینه افزایش پیدا می کند باید خدمات مطلوبی به مسافران ارائه شود.

وی افزود: طبق آمارهای بدست آمده، حدود 46 درصد اسکان مسافران بر عهده آموزش و پرورش استان بوده است و از آنجایی که از دیرباز مردم اصفهان به مردمی مهمان نواز شهرت داشتند، خوشبختانه امسال نیز از سوی آموزش و پرورش و مردم اصفهان پذیرایی خوبی از مهمانان صورت گرفت.

رسول زرگرپور در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه در حال حاضر با شاخص های متغیری معلمان انتخاب می شوند، افزود: انتخاب معلمان نمونه باید تجزیه و تحلیل دقیقی صورت بگیرد و مقبولیت و کارا بودن این طرح و همچنین کاستی ها بررسی شود تا در سال آینده این طرح تبدیل به روند نهادینه شده و الگو شود.

وی پژوهش را محور توسعه و نشاط برای کشور و هر دستگاهی برشمرد و گفت: با پژوهش می توان کارایی جدیدی داشته باشیم به طوری که در این بخش در استان اصفهان که استانی برخوردار از نظر نیروی انسانی و دانشگاه ها و تحقیقات مطرح است، باید کارهای پژوهشی خوبی انجام شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر اموزش و پرورش قصد دارد که به صورت جدی تری وارد این مقوله شود، ابتدا باید از یک نهاد رسمی پژوهشی برخوردار باشد و آن نهاد رسمی نیز دارای نیروهای انسانی تعریف شده ای باشد.

وی تصریح کرد: احتمال دارد در تابستان امسال مشکل کمبود آل شرب داشته باشیم اما تمام تلاش خود را می کنیم تا با این مشکل مواجه نشویم

در ادامه نیز مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ایراد سخن کرد و به هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: امسال در ارتباط با انتخاب معلمان نمونه برای اولین بار وزارت آموزش وپرورش انتخاب معلم نمونه را به استان ها واگذار کرد و بر همین اساس در مدارس، شورای معلمان هر مدرسه، معلمان نمونه را انتخاب کنند و هم اکنون این طرح مراحل پایانی آن طی شده است.

محمد حسن قائدیها افزود: دانش اموزانی که وارد مقطع پیش دانشگاهی می شوند و سپس در کنکور شرکت می کنند، دروس نهایی که در پایه سوم را امتحان می دهند، نمرات کتبی آنها براساس نمره ای که می اورند تا 25 درصد در قبولی کنکور آنها تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: تعدادی از دانش اموزان که نمی توانند نمره قبولی را کسب کنند، شورای عالی در 25 مردادماه سال گذشته مصوبه ای تحت عنوان نحوه ترمیم و ارتقای نمره دروس امتحانات نهاییپ فارغ التحصیلان دوره متوسطه را گذراند که براساس آن دانش اموزانی که بخواهند مجددا برای افزایش نمره دوباره امتحان دهد تا ضریب تاثیرگذاری آن در کنکور بیشتر شود، شورای عالی اجازه داده است که این اتفاق بیفتد .

وی با اشاره به موضوع تعیین نرخ شهریه ارتقاء معدل فارغ التحصیلان دوره متوسطه سال 84 به بعد عنوان کرد: در اجرای قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و به منظور ایجاد زمینه برای ارتقای سوابق تحصیلی دانش اموزان و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه ها، به فارغ التحصیلان دوره متوسطه از سال 84 به بعد که متقاضی ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی می باشند، اجازه داده می شود صرفا برای یکبار به شیوه داوطلب آزاد ثبت نام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: این گروه همچنین در یکی از نوبت های امتحانی ( خرداد، شهریور و دی ماه ) دروس مورد نظر خود را مجددا انتخاب و در آزمون مربوط شرکت می کنند و هزینه های مربوط به برگزاری امتحانات و صدور گواهینامه های لازم بر عهده داوطلب می باشد.

وی تصریح کرد: شیوه نامه اجرایی این مصوبه توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و پس از تایید وزیر ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعیین شهریه مربوط به هزینه های ثبت نام، برگزاری امتحانات و صدور مدارک لازم به عهده شورای آموزش و پرورش استان است، افزود: چنانچه نمره ماخوذه دانش آموز در درس یا دروس کمتر از نمره قبلی باشد، نمره قبلی وی متغیر و ملاک عمل خواهد بود.

قائدیها اعلام کرد: مطابق بند ب بخشنامه، شهریه به ازای هر درس غیرحضوری مبلغ 10 هزار تومان تعیین شده است.

وی همچنین در ادامه به ارائه گزارش ستاد اسکان نوروزی 95 اشاره کرد و گفت: میثاق با شهیدان در اولین روز سال 95، زیارت مزار سرداران شهید، سخنرانی مدیر کل آموزش و پرورش استان، مراسم افتتاحیه ستادهای اسکان فرهنگیان در نوروز 95، بازدید از ستادهای اسکان نواحی 6 گانه اصفهان، برگزاری ابلاغ شیوه نامه اسکان، برگزاری جلسات ستاد اسکان فرهنگیان در مناطق 40 گانه از جمله برنامه های اجرا شده هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مطلب فوق افزود: نصب 600 بنر خوش آمدگویی ،آماده سازی 7 پایگاه اصلی و 5 پایگاه هدایت مسافر، نصب انواع امکانات در مکان های اسکان، غرفه های فرهنگی و …، اطلاع رسانی مطلوب، برگزاری نماز جماعت در هر سه نوبت در ستاد های اسکان با روحانی از دیگر برنامه های برگزار شده برای ستاد اسکان نوروزی هستند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل اموزش و پرورش استان نیز گفت: با تفویض اختیار موضوع انتخاب معلمان نمونه به استان، بررسی های لازم انجام شده است و براین اساس تقاضا داریم دستورالعملی تهیه شود که براساس تجربیات و نظرات و پیشنهادات سال گذشته، دستورالعمل به فرمانداران ابلاغ شود تا آنها نیز در جایگاه خود این مراسم را به جا آورند.

دکتر اکبر پناهی با اشاره به مبانی نظری انتخاب معلم برگزیده براساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین اظهار کرد: تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبایی شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناورانه از جمله ساحت های مذکور هستند.

وی افزود: براساس برنامه در نظر گرفته شده، براساس دیدگاه های مدیر آموزشگاه، انجمن اولیا و مرییان مدرسه، دانش اموزان و دیگر نیروهای فرهنگی و حتی خدماتی موظف هستند براسای ساحت های بدست آمده معلم نمونه واحد آموزشی خود را مشخص کنند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در سطح استان، معلمان نمونه منطقه از طریق معلمان انتخاب می شوند و 4 نفر را براساس عملکرد 6 ماهه سال 94 و فرم های ارزیابی و … را براساس سهمیه استان انتخاب می کنند و آنها را به عنوان معلمان نمونه استانی معرفی می کنند.

وی تصریح کرد: مزیت چنین طرحی این است که ما درگیر فرم های عریض و طویل انتخابی نمی شویم و امسال معلمان نمونه منطقه ای در منطقه مورد تقدیر قرار می گیرند و کسانی که به استان راه پیدا می کنند نیز باید 227 نفر باید باشند و بر این اساس به هر یک از معلمان نمونه استانی کارت هدیه یک میلیون تومانی توسط استاندار اصفهان تقدیم می شود.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از درخواست های ما این است که حداقل ده درصد از سهم طرح های پژوهشی دستگاه ها و نهادها بنا بر ماموریتی که دارند به الویت های پژوهشی آموزش و پرورش اختصاص پیدا کنند.

زهره متقی اظهار کرد: چنانچه احیاء و تشکیل کارگروه آموزش و نوآوری و فن آوری انجام بگیرد سازوکار خوبی است که می تواند فرایند را تسهیل کند.

وی افزود: از دیگر درخواست های ما، افزایش حمایت های رسمی از اینکه همکاری ها و عقد قراردادهای پژوهشی با آموزش و پرورش در حوزه های مربوطه صورت بگیرد.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: برای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی که با مسائل آموزش و پرورش مرتبط هستند این الزام صورت بگیرد که پیش از معرفی پژوهشگر تفاهم نامه ای با ما به منظور ملزم شدن اینکه یافته های پژوهشی را به ما تحویل بدهند و در سطح مدارس و آموزشگاه ها اجرایی کنند.

وی رویکرد اداره آموزش و پرورش در گروه تحقیق و پژوهش را انجام کارهای پژوهشی عنوان کرد و گفت: با حمایت مدیر کل آموزش و پرورش و معاونان همکاری لازم در زمینه تخصیص اعتبارات پژوهشی برای توسعه پژوهش در استان صورت گرفته است..

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان اجرای طرح های موازی پژوهشی در حال افزایش است چون مسائل مشترکی میان دستگاه ها وجود دارد این درحالی است که گروهی که بتوانند آنها را فراتحلیل کنند و یافته های پژوهشی را در اختیار همه دستگاه های ذیربط قرار دهند کمتر مورد توجه بوده است.

خبرنگار: آسیه عسگری

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =


صوت و فیلم

گزارش تصویری