12:23 1402/02/29

به گزارش مفتاح،  در حاشیه برگزاری این جشنواره محمد اسماعیل زاده شهردار محمدآباد در جمع خبر نگاران اظهار کرد :محمد آباد شهری با شش هزارو پانصد نفر جمعیت واقع در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است، شهری با مراکز گردشگری برج کبوتر خانه، مسجد جامع، منزل ریاحی، شبستان مسجد، حمام قدیمی که پنج‌مورد از آنها ثبت میراث فرهنگی شده است.

شهری با بودجه 16 میلیاردی که 75 درصداز آن عمرانی و 25 درصد جاری است که برای سال 1402 در نظر گرفته شده .همچنین این شهر سرانه فضای سبز ۲۵ متری برای هر فرد دارد.
اسماعیل زاده، عنوان کرد : در راستای کمک به اشتغال آفرینی نمایشگاه مشاغل خانگی در محمد آباد با حضور اقشار کاری مختلف مردم برگزار می‌شود تا بتوانیم سهی در راستای اشتغال داشته باشیم.
شهردار محمد آباد افزود: دیگر هدف ما معرفی گردشگری و صنایع دستی محمد آباد ابتدا به استان و فراتر از استان در کشور است، این نمایشگاه از بیست هشتم اردیبهشت تا پنجم خرداد با 72 غرفه در محل ارگ محمد آباد میزبان مهمانان کل کشور است تا بتوانیم از این طریق شهر محمد آباد به کل کشور نشان دهیم.

وی تاکید کرد: برای برگزاری این نمایشگاه تلاش شبانه روزی شده است، همچنین تلاش داریم از طریق این نمایشگاه رونق سابق شهر به محمد آباد برگردد و مبحث اقتصادی مردم نیز تأمین شود. در حال حاضر درآمد پایدار ما از محل اجاره اماکن تاریخی است و 5 اقامتگاه بومی گردی فعال در شهر داریم ..

شهردار محمد آباد اظهار داشت: این نمایشگاه نشان دهنده استعدادهای مختلف میراث، گردشگری و مشاغل خانگی محمد آباد است و نشان می‌دهد محمد آباد چه توانایی عظیم در حوزه‌های مذکور دارد.
وی افزود: امیدواریم نمایشگاه مشاغل خانگی بتواند یک حرکت رو به جلو برای محمد آباد در حوزه اقتصادی و فرهنگی باشد، وی ادامه داد: هدف ما اتصال شهرستان‌ها بین یکدیگر است که صنعت گردشگری این امر را تسهیل می‌کند، گردشگری می‌تواند کل آحاد مردم را درگیر کند و مباحث اقتصادی آن را تأمین کند که در این راستا برنامه ریزی می‌کنیم.

اسماعیل زاده اضافه کرد: ارگ محمد آباد 7500 است که از ابتدا تا کنون فاز به فاز جلو رفتیم وی در خصوص پروژه های شهرداری بیان داشت: که ما بیشتر پروژ ه ای شهرداری رو امانی درست میکنیم چون اینگونه از لحاظ مادی برای ما به صرفه تر است وخود کفایی برای شهرداری رو به همراه دارد.
اسماعیل زاده افزود: بعد از آسیب در کشاورزی و دامداری مجبوریم به سمت صنایع دستی و گردشگری برویم و می‌توانند جایگزین خوبی برای کشاورزی باشند، در شرق اصفهان قلعه‌های زیبایی وجود دارد که بهترین پتانسیل گردشگری را دارند.
شهردار محمد آباد ادامه داد:محصولات کشاورزی مهمی از جمله هندوانه ،انار،صیفی جات،زعفران ،پسته در این شهر است
وگیوه مهمترین صنایع دستی ما است وی همچنین مهمترین پروژه های عمرانی شهر را پارک آبشار تله کابین وتله سیژ عنوان کرد واظهار کرد: مهمترین مشکل وچالش شهر را نبود سرویس دایم به اصفهان وبیمارستان ودرمانگاه شبانه روزی شمرد که امیدواریم مسوولین در این مهم همت نشان دهند تا این معضلات هم برای شهر حل شود .

مطالب پیشنهادی