17:54 1402/02/19

به گزارش  خبرنگار مفتاح، محسن افتخاری رنانی رئیس شورای راهبردی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان اصفهان گفت:  مسئله مبارزه با فساد مسئله اصلی کشور است که نیازمند وجود انسان ها و مدیران سالم است. امروز آنچه در مسئله دلار و ارز دیده می‌شود ریشه در فسادی سازمان یافته دارد .اینکه عده ای در فضای مجازی قیمت دلار را تعیین می‌کنند، بزرگترین دلیل فساد سیستماتیک است.

افتخاری با اشاره به اینکه تنها را مبارزه با فساد وجود مجلس و دولت مردان سالم است، افزود: سیستم انتخابات و تبلیغات انتخاباتی یکی از زیر ساخت ها و بنیان های فساد است.

وی با اشاره به اینکه دریافت خودرو توسط نمایندگان مجلس یکی از رانت های مجلسی هاست، تصریح کرد: متاسفانه خبر داریم در ادوار گذشته مجلس، نمایندگانی بودند که کارشان سفته بازی در بورس بود. البته نباید از این مسله تعجب کرد، چرا که خواسته یا ناخواسته کسی که ميليارد ها تومان هزینه تبلیغات می کند که وارد مجلس شود، باید به نوعی حداقل اصل هزینه های تبلیغاتی خود را باز گرداند.

وی با اشاره به اینکه نقطه فسادزا دقیقا همین جاست، افزود: قانون تبلیغات انتخاباتی باید زودتر از قانون انتخابات، ساماندهی شود. چرا که خود تبلیغات و هزینه های آن اعم از پوستر و بنر گرفته تا شام و ناهار و خرید رای و گرفتن اتوبوس و... برای رضای خدا و خدمت به مردم نیست.

افتخاری ادامه داد: یک وزیر شاسی بلند می‌دهد، وزیر دیگر معاونین را به حوزه هاي انتخابیه می‌فرستد و بودجه و قول می‌دهد و به نوعی رای آوری آن نماینده را تضمین می‌کند. هرکسی به گونه ای فساد می‌کند و همه به حب جاه و مقام و هزینه های کلان رسیدن به آن منتهی می شود.

افتخاری رنانی با اشاره به اینکه  رقابت درهزینه های تبلیغاتی باعث می شود نیروهای خبره که بضاعت مالی ندارند و ا رانت فلان فرد شاخص شهر و استان را ندارند یا بافلان پدر معنوی ارتباط ندارند از چرخه انتخابات خارج شوند، افزود:  اصلاح قانون تبلیغات انتخاباتی باید به گونه ای باشد که با حداقل هزینه افراد بتوانند خود را به مردم عرضه کنند و مردم با عقلانیت و به دور از وام داری به شام و ناهار کاندیدا نمایندگان خود را انتخاب کنند
رئیس شورای راهبردی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان اصفهان بیان کرد:  تنها را نجات از این غول هفت سر فساد برگشتن به آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) است که مستلزم خواست و اراده مردم است.

مطالب پیشنهادی