15:34 1402/02/18

به گزارش  مفتاح و به نقل از روابط عمومی شهرداری دستگرد ، اصغر رحیمی شهردار از نصب ۲۰ مورد اخطاریه برای دیوارها و ابنیه خطرساز سطح شهر خبر داد.

شهردار دستگرد با اشاره به ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداریها تصریح کرد: براساس ماده ۱۱۰ شهرداری می تواند نسبت به زمین یا بناهای مخروبه و غیر مناسب و یا نیمه تمام که در خیابان یا کوچه یا میدان قرار گرفته و منافی با پاکی و زیبایی شهر یا موازین شهرسازی باشد، به مالک اخطار نماید.

وی در ادامه افزود: این اخطاریه ها در راستای تامین امنیت شهروندان و پیشگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی صادر گردیده است که در صورت عدم مراجعه مالکین و یا تمکین از قانون ، معاونت خدمات شهری شهرداری اقدام به پاکسازی ، تخریب و یا دیوار کشی موارد خواهد نمود.

رحیمی اظهار داشت : با توجه به این که زمین های بایر و ساختمان های مخروبه به محل انباشت زباله و به دنبال آن محل شیوع بیماریهای عفونی و گسترش بیماری ها و ایجاد منظره نازیبای محیط شهری می گردد؛ که این امر باعث شده شهرداری در ابتدا به صاحبان این نوع بناها اخطار و در صورت عدم توجه به اخطار ،شهرداری خود رأسا نسبت به رفع خطر ساختمان مربوطه اقدام نماید.

در صورتی که مالک نسبت به ایجاد دیوار یا مرمت آن اقدام نکند، شهرداری می تواند هرگونه اقدامی را که لازم بداند معمول وهزینه آن را از مالک دریافت کند.

 

 

مطالب پیشنهادی