14:46 1402/02/18

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛ اخذ ۲۰ هزار پروانه ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

به گزارش مفتاح وبه نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر برای بیش از ۴۵ هزار واحد مسکونی، پروژه در سامانه نهضت ملی مسکن استان تعریف شده که از این تعداد تاکنون برای ۲۶ هزار واحد قرارداد با سازنده منعقد شده است.  

وی افزود: برای حدود ۲۰ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده که در مراحل مختلف ساخت از فونداسیون تا مراحل اسکلت و سقفت و سفت کاری در حال احداث است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: بالغ بر ۱۱ هزار واحد نیز به صورت انفرادی یا گروهی واگذار شده و مقرر است مراحل ساخت توسط خود متقاضیان با بسته‌های حمایتی دولت انجام شود که در بسیاری از شهرها در حال اجرای مراحل مختلف اخذ پروانه تا ساخت است.

بالغ بر ۴۳۰ هزار نفر ثبت نام نموده‌اند

وی با بیان اینکه در استان اصفهان تاکنون بالغ بر ۴۳۰ هزار نفر ثبت نام نموده‌اند گفت: از این تعداد حدود ۱۴۴ هزار متقاضی واجد شرایط هستند.  

فلاح بیان داشت: بالغ بر ۹۱ هزار واحد زمین تا کنون تامین شده و مابقی اراضی نیز در حال الحاق و تعیین کاربری است، همچنین بالغ بر ۲۹ هزار متقاضی تا کنون به پروژه‌ها تخصیص یافته‌اند.  

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از چهار هزار نفر در سطح شهرهای استان اصفهان برای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده (متقاضیان دارای سه فرزند به بالا) ثبت نام نموده‌اند، گفت: سامانه برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باز است و امکان ثبت نام وجود دارد برای سایر متقاضیان نیر در صورت تامین اراضی مازاد بر متقاضیان ثبت نام شده، امکان باز شدن سایت با هماهنگی وزارت متبوع وجود خواهد داشت.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: از زمستان سال ۱۴۰۱ تا کنون در برخی شهر سامانه طرح نهضت ملی مسکن باز بوده و ثبت نام از متقاضیان انجام شده و یا در حال انجام است.  

پس از افتتاح حساب ۱۵ روز مهلت واریز وجود دارد

وی در خصوص واریزی متقاضیان گفت: پس از افتتاح حساب ۱۵ روز مهلت واریز وجود دارد و به متقاضیان تا سه مرتبه پیامک ارسال می ‌شود چنانچه واریزی نداشته باشند سایر متقاضیان جایگزین می‌شوند.  

فلاح خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دولت و پیگیری مردم و مسئولین شهرهای شرق اصفهان مبنی بر واگذاری اراضی به صورت انفرادی موضوع الحاق اراضی کمی زمانبر بوده ولی در حال حاضر اراضی تامین و واگذاری اراضی به صورت ویلائی انفرادی شروع شده و متقاضیان نسبت به اخذ پروانه و شروع عملیات ساخت اقدام کرده‌اند.  

وی اذعان داشت: بر اساس برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن استان حدود ۳۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود که‌ بیشتر در قالب بسته‌های تشویقی و حمایتی از مالکین خصوصی اراضی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مصوب جهت بهسازی و احیاء این اراضی بوده و تا کنون حدود سه هزار متقاضی در سامانه ثبت نام نموده که نزدیک به دو هزار نفر آنها به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی یا تسهیلات بازآفرینی شهری معرفی شده‌اند.  

 
 
 
 

مطالب پیشنهادی